flera laddare till samma nätaggregat

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hebbe
    • dec 2014
    • 8

flera laddare till samma nätaggregat

tjena

tänkte uppgradera mitt nätagg från en ganska dålig banggood variant (typ bärbar pc laddare) till denna

den har en uppsättning kontakter men jag hade tänkt köra två laddare på den (och har förstått att det funkar om man håller sig under gränsen) men vilka kontakter/kopplingar behöver jag skaffa då?

mvh
    Hebbe
  • lizzy
    • feb 2015
    • 147

hej

ta kontakter som funkar smidigt

är ju inte några jätteströmmar vi pratar om :-)

Kommentar

• pernstig
      • nov 2006
      • 1184

Enklast gör man en Y-kabel med 4 mm banankontakter.
      http://www.kjell.com/se/sortiment/el...lsa-rod-p37893
      http://www.kjell.com/se/sortiment/el...-mm-bla-p39914
      Finns nog också på Clas O, Biltema, Jula m.fl.
      /Leif

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7942

Jag har alltid XT60 även på 12V-ingången till mina laddare för att enkelt kunna byta "adapter-sladd" till det som passar på stället jag laddar. Så en sladd med vanliga 4 mm banankontakter i ena änden och 2 st XT60 i andra skulle vara min lösning.
        Roger

Kommentar

• Killenheladagen
          • sep 2015
          • 1394

Ursprungligen postat av McRegor
          Jag har alltid XT60 även på 12V-ingången till mina laddare för att enkelt kunna byta "adapter-sladd" till det som passar på stället jag laddar. Så en sladd med vanliga 4 mm banankontakter i ena änden och 2 st XT60 i andra skulle vara min lösning.
          Roger
          Har du sett mitt stationär datoragg på 550w som jag vill sälja/byta billigt? Från corsair, riktigt bra och kan ge en mängd olika för oss användbara voltmängd och rejält med ös i!!

Corsair! Vill du ha närmsre specs?
          Mvh Gustaf

Skickat från min SM-T211 via Tapatalk

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7942

Gustaf - har inget behov av nåt nätagg.
            Roger

Kommentar

• Hebbe
              • dec 2014
              • 8

Tack för svaren alla.
              Det lutar just nu åt en banankontakt med xt60 från laddaren som sedan går till två xt60, lät som det smidigaste valet.

Kommentar

• McRegor
                • maj 2006
                • 7942

Du får nog löda ihop kabeln själv, Hebbe.
                Roger

Kommentar

• freddan_6
                  • aug 2006
                  • 2655

Om det är så att avståndet mellan + och - på nätaggregatet är stort kan man ha den litet dyrare "labkontakten" i stället för den billiga banankontakten
                  http://www.kjell.com/se/sortiment/el...-mm-rod-p37880
                  Den går att trä igenom en annan labkontakt, och dessa går att skruva i kabeln. När man sen ska ladda med två laddare trär man den ena labkontakten igenom den andra. Men det hela kräver att de iträdda kontakterna inte når varandra och kan orsaka kortslutning.
                  fredrik

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

Kan rekommendera lab. kontakterna, dessa finns i flera färger och går att sammankoppla, bra vid tillfälliga lösningar.

Ursprungligen postat av freddan_6
                    Om det är så att avståndet mellan + och - på nätaggregatet är stort kan man ha den litet dyrare "labkontakten" i stället för den billiga banankontakten
                    http://www.kjell.com/se/sortiment/el...-mm-rod-p37880
                    Den går att trä igenom en annan labkontakt, och dessa går att skruva i kabeln. När man sen ska ladda med två laddare trär man den ena labkontakten igenom den andra. Men det hela kräver att de iträdda kontakterna inte når varandra och kan orsaka kortslutning.
                    DS-24 operatör.
                    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

Arbetssätt...