Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ja - du ser ju direkt skillnaden mellan dessa och den Hyperion-kontakt som Fredrik länkade till. Är helt övertygad om att konstruktionen på Hyperions kontakt klarar behövligt kontakt-tryck avsevärt längre.
Roger
Jag arbetar efter en annan filosofi där jag gärna köper kontakter värda namnet med en vettig konstruktion och istället flyger säkert.
Titta på MPjets guldkontakter. En helt annan design som jag i mitt stilla sinne undrar varför kineserna inte snor. Varför kopiera skit när man kan kopiera bra saker? Bara en sån sak....
Även jag har använt MP Jet-kontakter och dom påminner ju konstruktionsmässigt om Hyperions. Så de som Lizzy länkade till skulle i alla fall inte jag använda eftersom det uppenbart finns kontakter med en bättre konstruktion.
Roger
@Leif Pernstig: Ett exempel på vad klarar kan betyda. Jag har föregått med gott exempel i min numera rätt skruttiga Acromaster. Jag har XT90-kontakter. Jag envisas med att köra 3S LiPo 2200mAh ("65C" - i verkligheten 28-32C). Jag har en SK3 3542/1000 kv och 12x6. I peak drar jag 80A. Detta gick bra i flera år ända tills i somras då mina hk 3.5mm bullet mellan motor och fartreglage bokstavligen gick upp i smulor och fartreglaget dog av plötslig brist på last, och tog med sig motorn. Nu har jag Hyperion 3.5mm bullet i stället på samma ställe och hoppas på många fler flygningar. Jag flyger max 5sekunder på fullgas/80A, sen ser jag inte längre planet.
HK-ratade till 80A i verkligheten inte mer än gissningsvis 55A.
80A peak i en Acromaster ? Håller verkligen motorfästet för den belastningen ?
Kollade lite på "reviews" på den motorn och med 3S och 12*6" så verkar de flesta mäta upp ca: 40A...
Roger
80A peak i en Acromaster ? Håller verkligen motorfästet för den belastningen ?
Kollade lite på "reviews" på den motorn och med 3S och 12*6" så verkar de flesta mäta upp ca: 40A...
Roger
Hoppsan, den gamla brända var 1250kv. Den nya är 1000kv, och förklaringen att stunsen är borta.....
Kommentar