Jag har råkat ut för ungefär samma - långsam urdragning från en mottagare.
Mitt batteri såg snyggt ut - inte svullet.
Jag körde in några milliampere tills spänningen kom upp i 3,0 volt per cell. Sedan laddade jag med 0,5C.
Jag har inte upplevt att batteriet blev sämre.
Urdraget Lipo = förbrukat och farligt?
Kollaps
X
-
jag höll på ett tag att lägga det i saltvatten mm.. Men sedan ett par år tillbaka orkar jag inte det heller.. Jag lägger dem i batteriholken. Täck över kablarna bara så att du undviker ev kortis.
Lämna en kommentar:
-
Låter väl som kloka ord, men...
Jag flög bort en kärra för några år sen, den satt i en trädtopp i 2-3-dygn innan jag fick ner den.
Jag ansåg också att batteriet var bortom all räddning, men till slut lyckades laddaren få liv i det, och det används fortfarande!
Ge inte upp, prova att långsamladda, kanske hjälper.Lämna en kommentar:
-
Kan man kast det som det är eller ska man dra ut det helt och hållet? Har läst om en hink med saltvatten.
/MatsLämna en kommentar:
-
Urdraget Lipo = förbrukat och farligt?
Jag gjorde ett misstag med ett 5s lipo så att det nu är nästan helt tömt. Jag har satt i en batterisensor i en modell som jag håller på att färdigställa. Tyvärr glömde jag batteriet inkopplat i sensorn och den har nu dragit ur acken så mycket att laddaren vägrar ladda den. Jag antar att det är återvinningen som gäller eller? Den har varit urdragen ett par dagar gissar jag. Den lägsta cellen är 0,5 v
/MatsTaggar: Ingen
Lämna en kommentar: