Bästa kvalitet nimh batterier

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

Fast 5 nyladdade NiMh-celler ligger ju på ca: 7,0 V så det gäller bara att mottagare och inte minst servona klarar den spänningen.
    Roger

Kommentar

• Ålänning
      • maj 2007
      • 6806

Om acken legat så där länge skulle jag långsamladda acken efter du tömt den till den nivå som är rätt för en tom NiMH. 1C laddar inte fullt, det laddar bara fort... det mesta. Roder som rör sig fint drar ingen ström, så att sitta och spaka i 10 minuter ger nog inget, behövs lite vindtryck på rodrena. :-)

Är du osäker, köp ny ack eller byt till nån Litium-ack + UBEC som ger ut 5,0 V oavsett så länge som acken håller liv.
      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
        • 7676

På 'den gamla goda tiden' med NiCd-ackar, så sa man ju att man skulle ladda med en tiondedel av kapaciteten, t.ex. en 2000 mAh-acke skulle laddas med 200 mAh, fast i (minst) 10 timmar.

Gäller det även för NiMh-ackar??
        Retroholic!

Kommentar

• zeno
          • maj 2006
          • 536

Skickade efter en ny ack. Lika bra.

Kommentar

• Ålänning
            • maj 2007
            • 6806

Ursprungligen postat av Thomas
            På 'den gamla goda tiden' med NiCd-ackar, så sa man ju att man skulle ladda med en tiondedel av kapaciteten, t.ex. en 2000 mAh-acke skulle laddas med 200 mAh, fast i (minst) 10 timmar.

Gäller det även för NiMh-ackar??
            De mår bäst av att laddas med 0,1C typ... men flera NiMH kan idag laddas med 0,5C, till och med 1C. Det har kommit manual med mina nyare NiMH-ackar och det ändrar med åren.

Jag har NiMH i mina sändare. Laddar väldigt sällan, funkar väldigt bra, fortfarande fast det är 2023. :-D
            www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

Arbetssätt...