Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
vad var det för märke på dina "köpeacc"
hur vet du att cellerna på kjell&co är garanterat färska?
Det var 2 Hitec sändaraccar #54114 och en mottagaracce utan namn, men som såg snyggt lödd ut. 4 celler som var lödda i fyrkant. Jag vet inte att cellerna från kjell & co är färska men min erfarenhet av att långvarigt ha köpt nästann alla batterier till kamera, blixt, cykellyse och rc-bilar, och inte en enda gång en cell varit trasig.
m.v.h. //Fredrik
Jag har köpt duracell batterier och lött en egen mottagar acc. Funkar bra.
Det är viktigt att man har en stor lödkolv när man löder direkt på batteripolerna samt att man använder lödfett/pasta. Jag har en 75W lödkolv och skulle inte rekommendera en mindre, då får man ganska troligt kallödningar som är farligt. Med en stor lödkolv kan man göra snabba lödningar som inte skadar cellerna, och som dessutom värmer så mycket att det inte blir kallödning...
Kommentar