Crawlersjuka

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wesse
    • maj 2007
    • 5864

Crawlersjuka

Ja då har det blivit så att min son 6 år önskar sig en crawler till julklapp

Var finner man dessa maskiner??

vill jämföra modeller o priser lite och se om pengarna räcker till en...
  • DennanHMFK
    • maj 2006
    • 1135

hm är inte så inne på Crawlers, kör annat istället.
    men här på RSB.se så finns det ett forum för Krypare: http://rsb.se/arena/forumdisplay.php?f=26

där kanske du får lite hjälp om inte annat.

på mässan såg jag en Crawler från..hm.. ja vad dom nu heter, 1800kr komplett RTR.

hoppas du får klarhet i det du söker.

Kommentar

• wesse
      • maj 2007
      • 5864

Ursprungligen postat av DennanHMFK
      hm är inte så inne på Crawlers, kör annat istället.
      men här på RSB.se så finns det ett forum för Krypare: http://rsb.se/arena/forumdisplay.php?f=26

där kanske du får lite hjälp om inte annat.

på mässan såg jag en Crawler från..hm.. ja vad dom nu heter, 1800kr komplett RTR.

hoppas du får klarhet i det du söker.
      tack Dennan nu fann jag lite länkar:lollypop:

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
        • 5250

prata med våran egen expert "Gullan"
        //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• wesse
          • maj 2007
          • 5864

Ursprungligen postat av drhanke
          prata med våran egen expert "Gullan"

försökte komma i kontakt med Gullan men en fotogeningenjör stoppade mig och han hänvisade till Henry och Dr Hanke då han tyckte deras kunskaper räcker i detta ärende :banghead:

Så Dr Hanke och Henry vilken crawler skulle passa Liam för c:a gurka 2500kr

Kommentar

• jugg
            • mar 2008
            • 494

Tjena Wesse.

Har själv fasnat i crawler träsket.

Har en hbx crawler som man kan köpa komplett med radio och allt för 1995:-... bara sök på blocket så hittar du..

Det man ska göra på sikt är att byta servon till minst 20kg servo, byta däck och kanske byta till 2s lipo för längre kör tid...

hoppas det hjälper.

Kommentar

• wesse
              • maj 2007
              • 5864

Ursprungligen postat av jugg
              Tjena Wesse.

Har själv fasnat i crawler träsket.

Har en hbx crawler som man kan köpa komplett med radio och allt för 1995:-... bara sök på blocket så hittar du..

Det man ska göra på sikt är att byta servon till minst 20kg servo, byta däck och kanske byta till 2s lipo för längre kör tid...

hoppas det hjälper.

Liam o jag letar för fullt efter en Crawler och vi måste nog ha en komplett så jag kollar vidare tack för tipset Jugg:lollypop:

han vill helst ha en blå som liknar en Bubbla så jag sitter nu o förklarar att vi kanske inte kan hitta just en sån för rimlig peng... sen fastnar han hela tiden för dom där större 1:10 crawlarna på you tube:banghead: dom är ju inte gratis...

nu planerar vi hur vi ska bygga om huset till den evetuella Crawlern som ska flytta in här...

Kommentar

• wesse
                • maj 2007
                • 5864

nu har Liam och jag letat Crawler på snart alla butiker som finns och vi har börjat ana vilken det blir som ska flytta in här till julafton:lollypop:

Nästa fråga är finns det en montertruck eller crawler simulator som man kan leka lite med för gratis nerladdning??:lollypop:

Kommentar

• jocke1963
                  • dec 2007
                  • 2709

Ursprungligen postat av wesse
                  .....Nästa fråga är finns det en montertruck eller crawler simulator som man kan leka lite med för gratis nerladdning??:lollypop:
                  Det enda jag hittade vid en snabb sökning är denna, men det är bara banracebilar:

Håller på att ladda ner den, får se om den funkar med min usb-flygsändare...

Kommentar

• mds
                    • sep 2007
                    • 524

hej min sån fick en från Cbiz patner ab härom dagen och den var helt ok

Kommentar

• jugg
                      • mar 2008
                      • 494

tjena wesse...

du missade nog lite vad jag skrev... den är komplett.. bara ladda och köra... men på sikt kankse man ska uppgradera lite..

där är den jag menar i skala 1:10

Kommentar

• wesse
                        • maj 2007
                        • 5864

Ursprungligen postat av jugg
                        tjena wesse...

du missade nog lite vad jag skrev... den är komplett.. bara ladda och köra... men på sikt kankse man ska uppgradera lite..

där är den jag menar i skala 1:10

nix jag missade inte vad du skrev Jugg jag bara formulerade mig lite småländskt och ni ingrodda nollåttor har ju svårt för det riktiga bondspråket...moahahah
                        jo jag menade att vi ska ha en helt färdig med radio ungefär en sån du tipsade om..

ska lusläsa andra länken du fixade tack tack och kram kram

riktiga män stannar vid påfartsträckor yehhhh

Kommentar

• UndCon
                          • apr 2009
                          • 2886

Den för 1999 ser intressant ut...inte för att jag vet något om bilar

men man måste ju kunna parallellkoppla ett antal 2S accar (har bara små hemma)

typ 4*800mAh eller så...

Kommentar

• chrisvås
                            • jan 2007
                            • 141

Ett litet tips. Håll grabben borta från crossar bara. Jag har två killar i din grabbs ålder och fyfanken vad det kan kosta med prylar.. Så håll han undan !

Sen är det ju iofs jäkligt kul . och bara liiite coolare än crawlers....

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                              • 5250

Ursprungligen postat av chrisvås
                              Ett litet tips. Håll grabben borta från crossar bara. Jag har två killar i din grabbs ålder och fyfanken vad det kan kosta med prylar.. Så håll han undan !

Sen är det ju iofs jäkligt kul . och bara liiite coolare än crawlers....
                              Nån måste ju ha visat crossarna för grabbarna :lollypop:inte så att pappa egentligen vill ha en också :sarcastic: jag skulle se det som ett gyllene tillfälle i motivationen inför regeringen hemma...
                              //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

Arbetssätt...