Årets premiär(bad?)
Kollaps
X
-
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Solsken,mygg ,grodyngel..Den episka berättelsen fortsätter,allt för o hålla båtlivet levande..
Ivve´s gasolgrunka funkar! O pulvret i maskin e överdådigt!
Så kameran kom fram,njutbart tycker jag.
Ser kapten Hadock framför mig när Hallbergar´n rattar runt!
Ivve kommer o ta in båten på varvet för underhåll ,anar mig till att den kommer att få försköningar nu när han vet att den är sjövärdig.
// Bokis
-
-
Nu har jag lärt mig nåt nytt om båtar! Motorerna gör sig bäst om man lägger gummi emellan skrov och motor ,skrovet är en utmärkt resonanslåda!
Detta märktes ganska tydligt på en kryssare som också den spenderat några år på hyllan.
Två st 600 motorer som hängde med fastsattes på båtvis utan gummi,resultat nedan..
Ivve Bergman är kamera operatör,tack för det!
// Bokis
-
Håll Ångan Uppe !
Tjena Lasse.
Det gäller att hålla ångan uppe ! :captain:
Man måste ju prova på lite annat oxå. Just nu så tycker jag det e kul med lite båt.
Men det ena behöver ju för den skull inte utesluta det andra.
Draken står start klar i garaget o väntar på att få vädras !
Din ÄNNU "äldre" kompis ! IvveKommentar
-
Japp! Inressantast var o se minerna av de allvarliga farbröderna runtomkring..Det blev färre o färre båtar kvar i dammen,ångan stod tät,det verkade som det spred sig nån form av rädsla?
Nästa gång ska jag testa med 25%nitro iblandat i rödspriten,den där gasolgrillen Ivve harvar runt med har högre tryck i tacklingarna i dagsläget.
Han muttrar själv om nån romersk ramm på sin skuta,Tomas Leijon stod bredvid o jämförde den med Pansarkryssaren Potemkin å nån ryska actionrulle modell Ä.// Bokis

Kommentar