Jag växte upp i en båt i doften av rödsprit, fotogen och fernissa. Och nykokta potäter med dill... Hade jag tiden skulle jag gärna slöjda till ett primuskök med tillhörande rödspritsflaska i skala 1:5 men jag får ha det innestående. Och då skulle fan i mig spritköket fungera!!!
Skärgårdkryssare SK-15
Kollaps
X
-
//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.se -
Efter mycket strul o elände så har jag lyckats fått till en genua i alla fall. Tyvärr så har det inte blivit så mycket bilder på sömnaden. Det är ju inte bara att klippa till o sy rakt av utan det ska ju även bara buk påseglen så man fick tänka till lite. Blev så hårt engagerad i segelmakeriet så jag glömde fota det hela.
Men i det stora hela så tror jag att jag har lyckats någotsånär. Segelduken inköptes från en firma i tyskland.
Den observante ser nog att duken går i lite gulton vilket gör att det ser lite mer tidsenligt ut än om det skulle varit kritvitt.
Kommentar
-
Vad fixar int Ivve? =) Brukar han ge upp?
Den lokale gurun här, Atte, så har doppat seglena i te för att få fram lite gammal look (på annars för vita segel), det var lite udda, men det blev bra. Fråga mig inte vilken smak eller tesort:
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Fint bygge. Ser ut som att han har använt Lipton The tycker jag. Hehe
Vad fixar int Ivve? =) Brukar han ge upp?
Den lokale gurun här, Atte, så har doppat seglena i te för att få fram lite gammal look (på annars för vita segel), det var lite udda, men det blev bra. Fråga mig inte vilken smak eller tesort:
http://forum.motorportalen.net/viewt...127938#p127938Kommentar
-
Hej Ivve, hur gör du för att få mässingsbeslagen så fina efter lödningen?
De ser ut som om de vore gjutna.
Strålande resultat.
// Mats WFlygsmurfenKommentar
-
Så otroligt vacker! :applouse::applouse:
GöranKommentar
-
Hahaha! WTH! Påminner om något som sades förut... "varför starta en byggtråd på något som inte blir klart".www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Och tomten finns,jorå!!!! :angel:// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar

Kommentar