Kabinbåt modell större

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

Vart dieseln tog vägen har jag inte funderat på,roligt att få kunna avsluta ett 55 år gammalt bygge med lite plask o väta.
    Zeno,6 poäng för den kommentaren!:icon_pidu: ...sant...
    Flagga får jag stjäla från nån påse med julgransdekorationer kanske?
    Roligt att tråden poppade upp igen efter en tid,jag skaffade just 5s till den för o kunna åka vattenskidor efter den vid tillfälle..
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• ivve
      • nov 2006
      • 736

Bokis båtskrov är gjutet av en herre som Hette Stig Slättemo Upplands-väsby Norr om Sthlm. När Stig gick bort så övertogs alla hans modellbåtar av en nära vän som i sin tut sålde av det mesta. Många kommer säkert i håg när dom fanns till salu på Hobbymässan i Freskati.

Skrovet till Bokis båt köpte en vän till mig utan Taplindieslarna som hade plockats ur. Var dom finns i dag är okänt.
      Båten blev nästan helt klar innan min vän ledsnade på den. Därefter hamnade den hos mig där den blev liggande i ca. ett år utan att något blev gjort åt den.

Så småningom dök Herr Bokström med Fru upp. Hustrun hans blev intresserad av att färdigställa den så hon fick överta den vilket jag tyckte kändes rätt. Kul med en dam som bygger modellbåt. Hon är ju tusenkonstnär så det vore ju en enkel uppgift för henne å fixa till den ! Hur det gick sen står att läsa i tråden ovan ! Fin blev den !

Ursprungligen postat av bokis
      Vart dieseln tog vägen har jag inte funderat på,roligt att få kunna avsluta ett 55 år gammalt bygge med lite plask o väta.
      Zeno,6 poäng för den kommentaren!:icon_pidu: ...sant...
      Flagga får jag stjäla från nån påse med julgransdekorationer kanske?
      Roligt att tråden poppade upp igen efter en tid,jag skaffade just 5s till den för o kunna åka vattenskidor efter den vid tillfälle..

Kommentar

Arbetssätt...