stjärtrotorn flippar ur på Blade 120 SR
Kollaps
X
-
Jag brukar inte se glad ut när jag betalar :sarcastic:
Men slutresultatet kan ju bli kul.... ett tag i alla fall... tills dess att man måste betala igen :sarcastic::sarcastic::crazy_pilot: Flygplanen står som spön i backen... :crazy_pilot:Kommentar
-
Hejsan.
Har också en Blade 120 sr. Min stjärtmotor började strula redan andra dagen. Den slog till och från. Helikoptern kunde börja rotera när som. Tittade närmare på kontakten på stjärten där motorn är ansluten. Gjorde precis som tidigare sagt, vickade lite på den och drog isär den samt kopplade tillbaka. Fungerade i kanske 5 min då.. Vid närmare kontroll när jag kände på kablarna från bommen in i kontakten så lossnade BÅDA! Där var mitt fel. Löd fel.
edit: Lite sent svar kanske men kanske hjälper någon
Mvh MickeKommentar
-
Ok, jag hoppar in och kidnappar tråden lite eftersom jag också har en Blade 120 SR från Hobbex.
Det står ju 500 mAh 12C på batteriet men i bruksen står det att man ska ställa laddaren på 700 mAh... Visserligen går det inte att ladda med högre ampere på den medföljande laddaren så det kan ju förklara anvisningen.
Jag har en annan laddare där man kan ställa in bra mycket högre ström, hur mycket vågar man ladda med? 12C, är det strömuttaget på batteriet eller laddningen? Vad laddar ni med för styrka?
Använder jag den medföljande laddaren tar det drygt en timma, det känns som lite väl lång tid...Nytänd flygare!
(Nu även med elvisp!)
Kommentar
-
Tack!
Jag hittade batterier på HK för 99 cent styck till min Blade MCX micro... Drog iväg en beställning på 5 batterier och en sladd som gör att man kan ladda alla på en gång. Kostade 77 kr inkl. frakt, återstår bara att se vad kvalitén och leveranstiden går för. :dance3:Senast redigerad av Poteta; 2011-01-13, 19:29.Nytänd flygare!
(Nu även med elvisp!)
Kommentar
-
Lyfter denna tråden.
Jag har samma problem som ovanstående personer. Var är problemet egentligen? Min stjärtmotor ballade ur efter bara några flygningar men fungerade sedan efter lite pillande på den. Men nu efter en månad har den börjat kuka ur igen. Är det extremt dåliga lödningar, glapp eller helt enkelt motorn som håller på att ge sig? Motorn går väldigt bra när den väl går...Kommentar
-
Det hela var enkelt fixat;
Jag fimpade kontakten närmast stjärtrotorn och lödde ihop sladdarna istället. Nu funkar den bättre än någonsin.
Så ett tips innan ni slänger stärtmotorn: Koppla ur huvudmotorn och sätt igång helikoptern som vanligt. Stjärtrotorn kommer nu att rotera som vanligt men nu finns möjligheten att känna o pilla o greja med sladdar och kontakter för att hitta glappet. Kontakterna verkar vara problemet i 90% av fallen, iaf enligt många forum...Kommentar
Kommentar