Nybörjarhelikopter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7943

Funderar du på en Blade mSR så kan du lika gärna kolla på Nine Eagles Solo Pro - den är minst lika bra och billigare. Brukar gå att få för ca: 700 kr i Sverige inkl en enkel sändare - t ex här - http://rubinrc.se/product_info.php?c...oducts_id=1216
    Finns ju också hos Hobbyking - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...hz_Tx_V2_.html
    Tydligen har dom också en utvecklad modell med lite trevligare sändare - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...de_2_RTF_.html
    Hälsningar
    Roger

Kommentar

• DavidFlygare
      • nov 2009
      • 259

Ett tips också, vet inte vart du bor men försök hitta någon som kan hjälpa dig att ställa in den åt dig ett tips är att besöka det bästa helikopterforumet som finns(enligt mig) Rcheli.se
      Letar du lite är jag säker på att du massor med trådar om just den helikopter du funderar på
      p.s Ber om ursäkt om mina inlägg är lite särskrivna och allmänt fel, är väldigt trött.

Kommentar

• simonarvestrand
        • jan 2012
        • 3850

Vart i sverige befinner du dig ?
        Jag fick hjälp efter dom första två krasherna och det är jag glad för , helt plötsligt gick det ju flyga, rtf på 450 maskiner betyder inte ready to fly, det är en sak som är säker.
        Rcheli är ett bra forum med väldigt många duktiga
        helisweden är ett annat bra forum med mindre användare men några av sveriges mest kända helifolk håller till där och hjälper mer än gärna till.

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7943

Ursprungligen postat av simonarvestrand
          Vart i sverige befinner du dig ?
          Jag fick hjälp efter dom första två krasherna och det är jag glad för , helt plötsligt gick det ju flyga, rtf på 450 maskiner betyder inte ready to fly, det är en sak som är säker.
          Rcheli är ett bra forum med väldigt många duktiga
          helisweden är ett annat bra forum med mindre användare men några av sveriges mest kända helifolk håller till där och hjälper mer än gärna till.
          Hej Simon (och David),
          Tror att era svar avsåg en annan tråd.....Här har det inte diskuterats 450-helisar.
          //Roger

Kommentar

• simonarvestrand
            • jan 2012
            • 3850

Ber om ursäkt. det har blivit lite rörigt nu

Kommentar

• IsaaKeN
              • feb 2012
              • 15

Jaha, nu hör jag att Blade MSR X har erfarenheten av att förstöra sin egna motor rätt snabbt. Någon snubbe som var uppe i sin tredje motor och hade bara kört i någon vecka. Vilken ska jag välja nu då, är Blade 120 för stor för att köra inomhus? Ska jag köpa en gammal Nine Eagle pro. Eller vad ska jag göra...

Kommentar

• IsaaKeN
                • feb 2012
                • 15

Det blev en Blade 120 SR RTF.

Kommentar

• simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

skoj! stor risk att du fastnar mycket nu och inom ett år har du ett par till

Kommentar

Arbetssätt...