problem med kablar
Kollaps
X
-
Utan flygerfarenhet överhuvudtaget (små leksaksheli räknas tyvärr inte) och utan hjälp med intrimning så är tyvärr dina odds att lyckas inte så stora - som bl a Jocke också konstaterat. "Den som råd lyder är vis" gäller verkligen inom RC-heliflyg. Och jag säger detta av samma orsak som Jocke nämligen att det skall gå bra för dig och att du därmed får blodad tand och stannar kvar inom vår härliga hobby. Dock är det inte så enkelt som det kan verka när man kollar erfarna piloter utan det ligger mycket träning bakom innan man kan flyga hyfsat - och t o m bara det allra första nämligen kunna hovra stabilt.
Och för att kunna träna måste man bl a ha en heli som fungerar och därför måste den ställas in ordentligt vilket brukar vara en övermäktig uppgift för en som är helt ny inom området. Samt som Jocke också säger - idog träning i simulator. Det är nog ett baskrav för blivande heli-piloter i synnerhet om man inte har någon annan flygerfarenhet överhuvudtaget sen tidigare. Vi som varit med ett tag inom denna hobby har tyvärr sett alltför många heli-nybörjare som tröttnat rätt omgående när man försökt klara allt på egen hand.
Så sök dig till en klubb och be om hjälp - det är det allra viktigaste rådet tillsammans med att du tränar idogt i simulator.
Lycka till hälsar
RogerKommentar
-
Jag kan hjälpa dig med din fråga men lyssna på Roger och Jocke. Jag säger som Jocke jag har flugit rc-flyg sen 2004 men bara heli i simulatorn. Om jag slår på vind kommer jag aldrig upp i mitt mål, flyg upp, gör lite konster och landa 20 ggr av 20.
Vid start sätter du ihop batteriet med fartkontrollen. Vid stopp kopplar du loss mellan batteriet och fartkontrollen. Sändaren måste vara i gång hela tiden som mottagaren är igång. Har du tur så är mottagaren redan bunden till sändaren. Annars måste du göra det också. Det går till på olika sätt på olika märken.
mvh. //Fredrik
Edit - glömde gyrot. Gyrot kopplas mellan mottagare och servo för sidoroder.
se http://www.raptortechnique.com/gyro-hh.htmSenast redigerad av freddan_6; 2012-07-05, 09:17.fredrikKommentar
-
Kommentar
-
Tänkte som dig. först testa . det kostade en del. skaffade simmen och började öva sen minskade kostnaderna
kraftigt.
Jag vet att det inte är det lättaste att flyga helikopter, men jag vill först och främst se om den fungerar, sen så kan man flyga i simulator.
Tack för att du visade vars allt skulle kopplas men jag har ett ytterligare problem nämligen att koppla alla kablar i receivern och den ser ut såhär. [ATTACH=CONFIG]30287[/ATTACH]------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
manual heli: http://www.art-tech.cn/english/pdf/3D-SE.pdf
Manual till din sändare tror jag http://www.art-tech.cn/english/pdf/E...-Manual-EN.pdf
Kolla sidan 24 i manualen till helin
fredrikKommentar

Kommentar