Ja man får se hur det blir med det framöver. Den dubbel rotor jag har nu funkar fint och jag har lyckas med att hålla den i luften så länge batteriet räcker om jag inte behöver landa någonstans och flytta den, för jag har inte lyckats med att flyga den framåt och bakåt, så jag kan flyga tillbaka den där jag står med kontrollen när den har dragit iväg en bit från mig. Det är ju fyra kanaler så det borde väl gå att kunna göra det
KESTREL 500SX Helikopter
Kollaps
X
-
Om du inte gillar att meka så är det nog ett vanligt flygplan som borde ligga närmare till hands. I alla fall är det inte lika mycket "piller-mekande"...
Flyger man heli så måste man nog tyvärr räkna med en hel del mekande - i alla fall sen man passerat koaxial-heli-stadiet.
Hälsningar
RogerKommentar
-
Dom gångerna jag varit i backen med plan har jag kunnat laga det på ca 30 min.
dom flesta gånger man smällt med helin har det varit en veckas väntan på delar och en kostnad på mellan
500-3500 kr och massa mekande.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Hej,
Lätta kärror i EPP - typ inomhuskärror - kan du flyga på rätt små ytor och dom är inte heller så känsliga för smällar.
Sen kanske det inte är den allra bästa nybörjarkärran eftersom dom inte har någon form av självstabilitet.
Är det inte möjligt att flyga kärror som man handstartar (slänger iväg alltså) och sen landar i långt gräs eller på en gräsplan ? I så fall finns det en uppsjö av lämpliga kärror. Men du måste ju för dessa ha en del fria ytor runt omkring för bl a landningsinflygningarna.
Men sen du tagit dig förbi det nybörjarstadiet så kan du mycket väl flyga en kärra liknande denna på riktigt små ytor - http://www.autopartner.se/ap-sbach-e...772-c-566.aspx
Vi flyger ju sådana inomhus i gympasalar men det kräver ju att man passerat nybörjarstadiet eftersom man måste flyga aktivt med alla roder (och gasreglaget) för att ta sig runt.
Hälsningar
RogerKommentar
-
Jag visste inte att de fanns rc plan man handstartade. Förknippar sånna plan man snurrar upp med gummisnodd och kastar iväg.
Men jag är ganska ny med att flyga helikopter, men det går ganska bra och jag har inga planer på avancerad flygning, detta är bara för att leka lite på semestern. Jag kör försiktig på låg höjd fram och tillbaka på en stor fotbollsplan, det går hur fint som helst.Kommentar
-
Gott att det fungerar för dig och att du har kul, det är det viktigaste
Apropå handstartade flygplan, man handstartar rätt mycket och upp till rätt stora saker, tex. handstartas Bixler(aka Skysurfer) som jag flyger, den har en vingspann på 1,4m.Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Vi brukar kalla det för att ta upp kärran på "ekonomiskt försvarbar höjd". det ligger nog något i dom orden.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Kommentar

Kommentar