2Fast2Fun - F45 RazorBlade

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • reppson
    • aug 2012
    • 74

2Fast2Fun - F45 RazorBlade

Hej.

På denna helikopter roterar man maskinen med Höger spak. Är van att man gör det med Vänster spak. Det kanske går att ändra, men hittar inget i manualen om hur man gör detta,om det nu går vill säga.
  • reppson
    • aug 2012
    • 74

Lyckades klura ut det nu på egen hand. Man skulle ändra till Stick Mode 4 (Nordic), den stod på 2

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
      • 607

Mode 4? , låter märkligt har för mig att mode2 är mer eller mindre standard här ? . Testade en simulator när jag var i Frankrike och inget stämde alls för mig ^^, var väl kanske trottlen som låg på samma men resten helt fel. Kanske kör dem på mode3?

Kommentar

• jocke1963
        • dec 2007
        • 2709

Confused about RC transmitter modes for radio control airplanes? Learn the differences between Modes 1, 2, 3 and 4, and see which might be right for you.
        ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• reppson
          • aug 2012
          • 74

Det trodde jag med, men om jag ändrar till mode 1 blir Throttle däremot på Höger spak

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7942

Mode 1 ? Normalt är det Mode 2 vi kör på - precis som Kennth sa tidigare i denna tråd.
            Roger

Kommentar

• Ken1

• maj 2008
              • 607

Undrar om det inte är så att våra kära kineser som gör radion helt enkelt hittat på ett "eget" system med Mode 1 osv.
              Så att Reppsons Mode 4 motsvarar vår Mode2? Kan ju dock vara så enkelt som felmärkning på systemet?

Kommentar

Arbetssätt...