Hej på er. Idag var jag ute och flög lite i det fina vädret. Jag har bra kontroll över stjärten men kan inte få helin att rotera snabbt.. Låt säga att jag hovrar och vill snurra helin, så går det i slowmotion, ingen action i rotationen alls. Landar jag och kollar så får jag fullt utslag både höger och vänster. Vad kan vara fel?.. Detta endast testat i HH mode. Mvh Micke.. (Förstår inte varför jag inte kan byta rad i inlägget)
HK450V2 med HK401 gyro
Kollaps
X
-
Osäker på om HK401 tar hänsyn till din spakinput, dvs det är möjligt att gyrot motverkar rotationen då den inte fattar att den faktiskt skall rotera, inte ovanlig i enklare/billigare gyro.
Experimentera med gainen och se om du kan få den piggare men ändå hålla stjärten där den skall vara utan oscillation.
Alternativt byt till ett annat gyro.Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Kommentar
-
Du ska ställa det gyrot i rate mode först och trimma utslaget, byt sedan till HH mode och ställ gain. Då ska det funka.- Zeitgeist -Kommentar

Kommentar