blade nano cps

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernstig
    • nov 2006
    • 1184

Ursprungligen postat av lizzy
    hej igen:-)

om jag i flygläge rött vill ha en "snällare" heli, hur gör jag då? ska man i mix gå in å ändra i gyro kan man längst till höger skifta 0 och 1, varför?? riktigt dålig manual till denna heli.har varit på mft men inte fått svar än

mvh
    Ju högre värde på GYRO desto snällare (med reservation för att styrprogrammet för denna heli kanske skiljer sig mot vad som är "standard" för helikoptergyron).
    Jag förstår inte heller varför man ska kunna ändra ettan och nollan till höger. Gissar att funktionen för switch FMODE blir omvänd om du byter plats på dessa men har alltså inte testat.
    /Leif

Kommentar

• Jorgen
      • feb 2013
      • 777

ok expo.

undrar bara varför det i manualen står +25% expo.förmodar att det ska vara -25% ????
      Jag kan tänka mig att den är lite hetsig om du ställt den på -25... det skall verkligen vara +25. Det är väl bara på Futaba det är tvärtom?

Jörgen

Kommentar

• pernstig
        • nov 2006
        • 1184

Ursprungligen postat av Jorgen
        Jag kan tänka mig att den är lite hetsig om du ställt den på -25... det skall verkligen vara +25. Det är väl bara på Futaba det är tvärtom?

Jörgen
        Ja, när jag hjälper kompisar med för mig ovana sändare och är osäker brukar jag ställa expo på +100. Då ser man tydligt på ett servo om expo blir rätt eller fel.
        /Leif

Kommentar

• pernstig
          • nov 2006
          • 1184

ok expo.

undrar bara varför det i manualen står +25% expo.förmodar att det ska vara -25% ????

om du flyger din cps med dx6i får du om du vill förklara inställningar i mixing o gyro, är dessa inst enl manualen heliga eller kan man ändra och vad och hur påverkar det då helin.förbannat dålig manual som följer med denna lilla geting. har frågat mft med dom är tysta som möss:-(
          Hur går det med din Nano CPS?
          Själv har jag strulat en del för att "översätta" DX6i-inställningarna till Taranis Open Tx och nu börjar det likna något. Helt OK att flyga i Normalt "stability mode". Eftersom jag bara flyger inomhus ännu så har jag bara kort slagit på "stunt 1" ovanför dubbelsängen och omedelbart kommenderat "hold" och det verkar OK.
          Översättningen gjorde jag genom att mäta pulstiderna för alla relevanta utslag och inställningar från DX6:an och sedan se till att få ut samma pulstider från Taranis.
          Värdena 0, 50 och 100 i DX6i ger 1100, 1500 respektive 1900 µs pulstid vilket motsvarar -80, 0 respektive +80 i Taranis.
          Blå LED är "stability mode", röd LED är "Stunt" och blåröd (båda) är "panic".
          /Leif

Kommentar

• lizzy
            • feb 2015
            • 147

hej.jo med din/er info så kör jag nu i stunt läge (rött)
            hade ju fel tecken på expo.är van vid att mpx ska vara neg expo.spektrum ska ha pos expo.kör man 25% expo med vel tecken så blir det ju lite svårare.nå funkar den utmärkt men jag flygen den bara som en vanlig heli för träning.har en blade 450x (vilddjur) som jag tycker är vidrig.försöker tämja den med pitchkyrvan bla.

ha de bra

Med vänlig hälsning micke lizzy lindström

Kommentar

• pernstig
              • nov 2006
              • 1184

hej.jo med din/er info så kör jag nu i stunt läge (rött)
              hade ju fel tecken på expo.är van vid att mpx ska vara neg expo.spektrum ska ha pos expo.kör man 25% expo med vel tecken så blir det ju lite svårare.nå funkar den utmärkt men jag flygen den bara som en vanlig heli för träning.har en blade 450x (vilddjur) som jag tycker är vidrig.försöker tämja den med pitchkyrvan bla.

ha de bra

Med vänlig hälsning micke lizzy lindström
              Kul, jag hade en T-Rex 450 för några år sedan men havererade ofta pga att jag schabblade bort flygläget. Men de här små underverken går ju inte sönder vid måttliga haverier :-)
              Vilka utslag och expo har du när du flyger "stunt"?
              /Leif

Kommentar

• lizzy
                • feb 2015
                • 147

hej!

d/r 40-60% och expo 25% (positivt) travel adj 100%

mvh

Kommentar

Arbetssätt...