Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Rent allmänt kan man säga att ju mindre helikopter desto svårare är det. MiniTitan är en liten helikopter..... De flesta som börjat med en liten helikopter har själva ifrågasatt det kloka i det. De har alla(utom ngt enstaka undantag) ångrat att de inte köpte en större heli från början. Det ser litet och billigt ut med en lite elheli, men tro mig, det blir inte billigare i längden. Glöm det här med att lära dig flyga i vardagsrummet eller på en liten gräsmatta hemma. Det finns säkrare ställen att börja hovringsträna på. Det finns flera större modeller att börja med. Tex. Hurricane 550 eller T-Rex 600 är två exempel på elhelikoptrar jag vet fungerar bra. Vill du ha nitro så dominerar Raptor 50 totalt. Hirobo gör en del trevliga och prisvärda maskiner också. Kolla vad som flygs på din närmaste flygklubb så kan du få bäst hjälp den vägen.
Det är ett företag som heter Align som gör T-rex 450 & 600.
Jag kan inget om elflyg, men det finns en heli som heter Hurricane 550 som verkar mycket populär bland elhelisarna.
Olof en fraga, ifall man avrader dig fran att kopa en Minititan som nyborjarmodell, varfor vill du da kopa en? Det ar inte en lamplig nyborjarhelikopter. Ursakta stavningen, jag ar inte i Sverige.
Kommentar