Vilka bensinhelikoptrar finns?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crashking
    • dec 2007
    • 1

Hej!

Jag är jättenyfiken på att börja flyga helikopter och har köpt en simulator, men det går typ en sekund innan jag kraschar och kalibreringen känns felaktig för z-led går i y-led och y-led går i x-led. Och drar jag styrspaken uppåt går "siktet" neråt. Det känns lite knasigt. Det är en sådan E-sky för 200-300 kr med FMS.

Jag fick tips om den att köpa en enkel först av en RC-handlare

I alla fall. Jag vill kunna filma när jag flyger och då vill jag ha en som klarar vikten. Jag har hört att gas vibrerar, nitro bara kladdar och det vet jag av erfarenhet av min RC-bil. El kan ju så klart gå med så klart. Det viktiga är att den är anpassad efter behov och min kunskap mer än vad det är för drivmedel till den.

Crashking
  • rothman
    • okt 2006
    • 83

Bensin är väl vanligast vid flygfotografering.

JR - Ergo Z230
    JR - Voyager GSR 260 Länk

Century - Predator Carbon Gasser Länk
    Century - Predator Gasser Länk
    Century - Predator Condor Länk

Vario - Benzin Trainer Länk

Bergen - Observer Twin Länk
    Bergen - Intrepid GAS Länk
    Bergen - Intrepid GAS EB

Miniature Aircrafts - Spectra-G - 3D Länk

rothman
    Nu:
    Align T-REX 600 Nitro Pro och en DX7

Förr:
    Align T-REX 500, Align T-REX 450X, Align T-REX 600N, Ikarus Piccolo, JR Airskipper 50, JR Ergo 230 Gasser, JR Ergo 30ss, JR Venture 90, Lama V3, Mikado Logo 10, Mikado Logo 14, Mikado Logo 20, Modelsport Hornet, Protec Zoom 450

Kommentar

• Tobbe O
      • maj 2006
      • 1431

Jag kan inget on Helikoptrar men jag tycker det låter som att det blir dyyyrt för dig.

Du borde nog träna i sim tills att du behärskar flygningen och sen skaffa typ en Raptor 50 att nöta med innan du köper en gasser.
      //Tobbe

Kommentar

• Ekis
        • nov 2006
        • 223

Att en gasser vibrerar är inte sant. Inte vad det gäller de två Predator Gasser som jag avverkat. Stor, stabil och flyger som på räls! Välj inte Zenoahs 26 kubikare, den lär vibrera. Håll dig till 23 kubikaren så blir du mer än nöjd. Vill du fota och filma ska du välja en bensinare. Lång flygtid och nästan ingen synlig rök alls.

Kommentar

• Stig K
          • okt 2006
          • 42

Hej "Crashking".
          Vad gäller simulatorn så har jag samma sändare och FMS. Du måste ändra om kanalerna lite, uppifrån räknat skall det vara: 4,2,1,3,4,2,1,3, samtliga skall reverseras, inv står det i programmet.

Kommentar

• Nexus
            • maj 2006
            • 744

Re: Vilka bensinhelikoptrar finns?

Ursprungligen postat av Crashking
            Hej!

Jag är jättenyfiken på att börja flyga helikopter och har köpt en simulator, men det går typ en sekund innan jag kraschar och kalibreringen känns felaktig för z-led går i y-led och y-led går i x-led. Och drar jag styrspaken uppåt går "siktet" neråt. Det känns lite knasigt. Det är en sådan E-sky för 200-300 kr med FMS.

Jag fick tips om den att köpa en enkel först av en RC-handlare

I alla fall. Jag vill kunna filma när jag flyger och då vill jag ha en som klarar vikten. Jag har hört att gas vibrerar, nitro bara kladdar och det vet jag av erfarenhet av min RC-bil. El kan ju så klart gå med så klart. Det viktiga är att den är anpassad efter behov och min kunskap mer än vad det är för drivmedel till den.

Crashking

ja hej på dig bästa att du ska vända dig till www.rcheli.se är mer rolig för dig mest helikopter !!
            jag kan ge dig tips där bästa hemsida !!

MVH Steve !!
            Excell 60 2 St
            Heim 10 CC skala Hughes 500 E
            Concept SR
            Modeltech Cap 21 2 st
            Wonder 2 St
            skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
            Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
            Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

Arbetssätt...