Vilket gyro ska man ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glawe
    • feb 2007
    • 2126

Nu känner jag att jag måste säga min åsikt.

Dom billiga servona fungerar säkert, men jag hade aldrig i hela mitt liv monterat dom i en t-rex. Sätt dom billiga servona i en modell där priset matchar priset på servona. Lägg hellre några tjugor extra på servona till din heli så har du iallafall eliminerat risken för att det är servona som är skulden till din första krash (dom servona är helt klart en risk).
    Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• flygaren_93
      • sep 2007
      • 427

OK, jag behöver dem ändå till ett depronflyg så det gör inget. vilka servon ska jag köpa då?

Alexander

Modellflygare sedan 2003

Kommentar

• Glawe
        • feb 2007
        • 2126

Svårt att säga efterssom jag har lite (ingen alls egentligen) erfarenhet av helisar. I min zoom 400 sitter där futaba s3106. Kankse lite dyra för dig, men jag hade förmodligen satsat på ett par gws servos för $12-$13 styck på uh om jag hade haft ont om pengar, och kankse sparat en månad extra i såfall (det är ju vinter trots allt).

"Better safe than sorry" som dom säger :>
        Mvh / Fredrik Glawe.

Kommentar

• pawel
          • jul 2006
          • 59

Ett par förslag:

Kommentar

• Ludde
            • maj 2006
            • 399

Till tailen är det (bra) om servot är snabbt.. typ under 13-14ms och det finns en uppsjö av billiga servon som är så.. DOCK.. är billigt ofta lite mer glappt mm.. vilket gör att servot får jobba hela tiden eftersom tailbladen hoppa fram å tebax tack vare glappet.. Gyro ja 401 funkar fin fint.. servon till tailen är oxo rätt viktigt.. tex. 9650 som är slött är dock digitalt och har en grymt mycke högre upplösning och dödband/glappområde så det funkar kanon tack var det..
            HS-81 har jag kört med som e analogt gick fint det med.. lite starkare så det funkar.. dock slött..

HDS- 588 och HDS-877 båda digitala low prajs funka fint tills jag byte rova till yber och 4 celler i rexen... hög rotorvarv plågar dom friskt..

HS 56, HS 65 MG funkar till cykliska..

väldigt viktigt att du får tag i drevsatser.. .efter som det går minst 1-2 sådana vid varje crasch..

har kört med tower pro i början.. billiga men dom var klart kassa.. jävla skit på en trex.. :-) höll typ 15 full pitch pump.. sedan dog nått.. nää... HS 56 eller 65 till cykliska, 9650+401 till tailen.. sry.. men heli är dyrt..

tänk så här.. jaaa ja kör med billigare servon i början... smack ett servo dog.. åsså gick blad axlar plast minst för 4 ggr bra servo kostnad..

har e gött... heli är skitkul :-)
            -------------------------------------------------------------------
            Xxxxxx Xxxxxxxxx
            Spektrum DX7
            T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
            T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
            T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
            Sebart Katana S50 Glowpower,
            MagnumR West .50

Kommentar

• flygaren_93
              • sep 2007
              • 427

Nu har jag beställt gyor får Alien rc. det blev gy-401 + futaba 9257 servo 1080:-

Så det blir lite dyrt men ni sa att det var det man skulle ha bra så då blev det så.

Jag undrar de hära med betalning kommer det en länk på hurmycket man ska betala på pay play eller hur gör man.

Det stod så här:
              Please specific shipping method and we will send you paypal total with shipping
              jag svarade: (men jag svarade på engelsak)
              skicka sakerna med ett snabbt flygpost företag
              var det så ska de skicka hur mycket man ska betala på pay play?
              eller har jag missat något stort.

Engelska är inte mitt starkaste ämne.

du som hade beställt från Alien Rc hur gjorde du?

Alexander

Modellflygare sedan 2003

Kommentar

• flygaren_93
                • sep 2007
                • 427

Nu är det betalt! jag mailade igen att jag ville ha "registrerad flygpost. Och sen kom det en länk via post som var direkt länkad till paypal. Så man kunde betala. lite krångligare men det gick bra.

Nu får jag se om det kommer något/hur lång tid det tar.

Nu blev det som ni sa köp ett så dyrt gyro som jag har råd med.

Mvh Alexander

Modellflygare sedan 2003

Kommentar

Arbetssätt...