låter som ett klokt val.
en lama har du ju alla grundfunktioner som finns på en "riktig" heli + att den är väldigt stabil.
nöter du på med den så kommer grunderna att sitta ganska bra i början.
jag började som sagt med en robins 22,egentligen identisk med lama bara skalet som skiljer. efter det så blev det en caliber 5.
pga att jag är den enda som kör heli här i närheten så fick jag ganska mycket lära mig själv om heli.
men tack vare mycket hjälp på forum så flyger jag själv idag.
är inne på min 2:a "riktiga" heli nu R50T ,kan kanske inte flyga så hårt,åttor,cirklar,stallturns och looping och autoroterar vid gynsamma förhållanden :roll: men jag har bara flugit i ett halvår och har som sagt ingen jag kan lära mig av.
det jag vill komma fram till är att det GÅR att lära sig flyga med en coax heli och sedan gå på en riktig heli utan att nöta i en sim(min dator kraschade när jag köpt caliber 5 så det lilla jag fick köra i sim va när jag hälsade på min brorsa)kanske inget att rekomendera men det går iaf.
ta det bara lugnt å ge dig f*n på att du ska lära dig så kommer det att gå bra
lycka till och välkommen till beroendeframkallande hobby!!
en lama har du ju alla grundfunktioner som finns på en "riktig" heli + att den är väldigt stabil.
nöter du på med den så kommer grunderna att sitta ganska bra i början.
jag började som sagt med en robins 22,egentligen identisk med lama bara skalet som skiljer. efter det så blev det en caliber 5.
pga att jag är den enda som kör heli här i närheten så fick jag ganska mycket lära mig själv om heli.
men tack vare mycket hjälp på forum så flyger jag själv idag.
är inne på min 2:a "riktiga" heli nu R50T ,kan kanske inte flyga så hårt,åttor,cirklar,stallturns och looping och autoroterar vid gynsamma förhållanden :roll: men jag har bara flugit i ett halvår och har som sagt ingen jag kan lära mig av.
det jag vill komma fram till är att det GÅR att lära sig flyga med en coax heli och sedan gå på en riktig heli utan att nöta i en sim(min dator kraschade när jag köpt caliber 5 så det lilla jag fick köra i sim va när jag hälsade på min brorsa)kanske inget att rekomendera men det går iaf.
ta det bara lugnt å ge dig f*n på att du ska lära dig så kommer det att gå bra
lycka till och välkommen till beroendeframkallande hobby!!
jag fick inte ordning på simulatorn så jag tjuv började med laman direkt. började med att försöka smyga upp den lungt. men gav upp det då det verkade svårt. så jag gasa till och den sköt upp i luften. jag sket ner mej nästan men jag släppte gasen och den ramla rakt ner men så gasa jag igen så höll jag på tills jag fick den att hänga eller hovra lungt i luften . så prova jag att försöka landa m.,m
Kommentar