Hej! Har ett paket som ligger i tullen, hur lång tid brukar det ta för en tullbehandling? Paketet innehåller en ny kärra samt lite andra prylar, det jg undrar är om tullen kollar upp priser?
Fråga angående Tull och Hobbyking
Kollaps
X
-
De brukar vilja underlag för köpet, typ paypal kvitton eller liknande.
Så vad det står för värde på paketen spelar nog tyvärr inte så stor roll.//Lasse -
Hej! Har min 46:e order på gång, har fått tull 1 ggr .Då var min order på mer än 100 dollar och 2 kg.Håller mig under dessa vikter o priser och har aldrig haft broblem med tullen. Dock aldrig köpt stora o tunga kärror,Har räknat och funnit att det lönar sig dåligt.Handlar mest förbruknings prylar.Dom är oftas memma på 8-9 dagar, där är lönsamheten mycket god.Man har ju tid att vänta.Mvh B-ÅKommentar
-
När du beställer så räkna med att du får betala moms (25 %) på varorna och frakten samt en admin-avgift på ca: 100 kr. Om dom går på deklarationen på paketet eller kräver en faktura ifrån dig varierar. Ibland klarar du dig helt, andra gånger får du betala full avgift. Detta gäller beställningar från Hongkong - tar du från Tyskland så tillkommer inga avgifter.
//RogerKommentar
-
Sist jag betalade tull och moms blev det 100 kr i tullavgift och 60 kr i moms, detta presenterade tjejen på utlämningsstället för mig när jag hämtade paketet. Det var ingen presentation i förväg av några summor/avgifter överhuvudtaget.
Ibland har jag dock fått maila in Paypalkvitto till tullen innan dom släppt det vidare till mig...
/RoffeFlyg fort och lågtKommentar
-
Funkar det då? Eller måste de ha paypal kvittot?Kommentar

Kommentar