Vid köp från utanför EU
Kollaps
X
-
Om paketet kommer till Malmö upplever jag det som att det oftare kommer till tull/moms. Om det däremot går till Stockholm går det oftare förbi. Jag testade en PopWing + småkrafs. Värde mindre än 500, trots att det var Malmö kom det hem utan avgift. När mitt paket har legat 1 dygn skickar jag ett mail till import.malmo@posten.se eller utrikesbrev.arlanda@posten.se med mina tulluppgifter från hk. För att hitta tulluppgifter på hk:
Tryck på ordern "view" sen inne på ordern trycker du på länken "custom inv". Den sidan omvandlar jag till pdf och skickar till respektive post.
mvh //FredrikKommentar
-
Re: Vid köp från utanför EU
Paketet brukar släppas rätt fort igen, tar det mer än en dag brukar jag maila dom.
Sent from my HTC One X using Tapatalk 2Kommentar
-
//Kristoffer gustafsson
Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
Helikopter: T-rex 700 DFC,
Sändare: Futaba T18SZ,Kommentar
-
Haha jo det har jag gjort, uttryckte mig kanske inte så men.. Första gången jag beställer från HK så inte riktigt erfaren av hela förloppet
Kommentar
-
I rättvisans namn bör man ju betala de verkliga avgifterna tycker jag. Att fingera ett annat värde på försändelsen är ju detsamma som att byta prislapp på en vara i affären. Dvs, en stöld från butiksägaren, eller i importfallen, en stöld från från oss alla. Tull och moms är ju till för att skydda vårt land och i förlängningen våra jobb...
Men visst är det ett moraliskt dilemma. Enbart svartjobben omsätter 66 miljarder kronor per år! Svartjobbarna stjäl m.a.o 7300 kr från varje medborgare varje år. Och det tycker man väl inte är OK. Lägger man sedan till övrigt fusk kan man antagligen dubbla den summan. Jag konstaterar att jag sällan får kassakvitto när jag handlar pizza eller korv, eller i annan kontanthanteringen. Då är det ju faktiskt så att den som säljer dig en kvittolös pizza sticker ner handen i din ficka och stjäl pengar.
...ja, ja en liten funderare över moral... :-)Senast redigerad av AM; 2012-11-30, 09:04.Ove (AM) NielsenKommentar
-
När jag fått "Under Tullbehandling" har det oftast tagit lååång tid innan de hör av sig, via snigel-post, trots att mailadressen till mig står klart och tydligt på adresslappen. = inget paket förrän du svarat. :(
Jag har då gjort som Freddan föreslog, mailat in kvitto, men jag tar kopia av mina Paypal-kvitton, har jag för mig.
(Var ett bra tag sen jag beställde från HK..)Kommentar
-
Jag avvaktar till måndag/tisdag iaf har de inte rört sig tills dess så kanske jag får ta och agera.
Har ni varit med om att ni fått ett tracking nummer som inte "aktiverats" men ändå kommer det fram? Känns som det är så för ett av mina tre paket.. eller så står det fortfarande still i HK butiken :(Kommentar
-
Kommentar

Kommentar