Vid köp från utanför EU

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av jocke1963
    När jag fått "Under Tullbehandling" har det oftast tagit lååång tid innan de hör av sig, via snigel-post, trots att mailadressen till mig står klart och tydligt på adresslappen. = inget paket förrän du svarat. :(

Jag har då gjort som Freddan föreslog, mailat in kvitto, men jag tar kopia av mina Paypal-kvitton, har jag för mig.
    (Var ett bra tag sen jag beställde från HK..)

Men det är ju exakt så det fungerar! Du beställer paket med ej tillräckliga underlag för förrullning Tullen(eller vem som nu tar in paketet) Gör en bedömning och skickar räkningen. Du skickar kvittot och allt är okej. Jag har i dagens datum gjort 678st köp från utlandet och aldrig blivit lurad. Två gånger har jag blivit utan paket men det är inte oväntat då erbjudandena varit "för bra". Ibland har jag åkt på tull, men i regel aldrig på felaktig grund.

Det funkar alltså riktigt bra, men väntetiden är väldigt oviss. Har webshoppen varan i lager kan det likväl ta 8 veckor innan dem skickar och likväl "åka på" tull. Handlar man på ICA i byn vet man exakt vad som finns och vad det kommer kosta.... smaken är olika men generellt har den som gnäller inte koll på läget :-) Eller hur!?

Jag har en bil med 658hk, de gånger jag stannar när polisen viftar så får jag en utskällning och besök i rätten, de gånger jag inte stannar så händer ingenting... rätt eller fel... hmmm givetvis skall man stanna... eller hur!? även om det är förknippat med en utskällning samt inbetalningskort

Den svarta bilen är bra mycket snabbare!

Senast redigerad av henke2; 2012-11-30, 21:55.

Kommentar

• PeteriÅseda
      • nov 2012
      • 41

Ursprungligen postat av henke2
      Men det är ju exakt så det fungerar! Du beställer paket med ej tillräckliga underlag för förrullning Tullen(eller vem som nu tar in paketet) Gör en bedömning och skickar räkningen. Du skickar kvittot och allt är okej. Jag har i dagens datum gjort 678st köp från utlandet och aldrig blivit lurad. Två gånger har jag blivit utan paket men det är inte oväntat då erbjudandena varit "för bra". Ibland har jag åkt på tull, men i regel aldrig på felaktig grund.

Det funkar alltså riktigt bra, men väntetiden är väldigt oviss. Har webshoppen varan i lager kan det likväl ta 8 veckor innan dem skickar och likväl "åka på" tull. Handlar man på ICA i byn vet man exakt vad som finns och vad det kommer kosta.... smaken är olika men generellt har den som gnäller inte koll på läget :-) Eller hur!?

Jag har en bil med 658hk, de gånger jag stannar när polisen viftar så får jag en utskällning och besök i rätten, de gånger jag inte stannar så händer ingenting... rätt eller fel... hmmm givetvis skall man stanna... eller hur!? även om det är förknippat med en utskällning samt inbetalningskort

öhhh vill kolla bilen....:0)

Kommentar

• mickmick
        • aug 2011
        • 172

Ursprungligen postat av PeteriÅseda
        och jag letar efter en ICA butik med RC grejer i den stora byn......

en som handlat från utlandet endast 234 gånger

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

hehe, en bingolottobil med över en miljon views, inget märkvärdigt

Kommentar

• mickmick
            • aug 2011
            • 172

antar att S40 eller de extra hästkrafterna köptes utanför EU ?

med tanke på tråden.....

Kommentar

• henke2
              • mar 2011
              • 3188

Ursprungligen postat av mickmick
              och jag letar efter en ICA butik med RC grejer i den stora byn......
              Du får klura på poängen och inte exakta inköpsställena :-)

Vissa skriver Svedala, jag använder "ICA"

Kommentar

• PeteriÅseda
                • nov 2012
                • 41

hehe, en bingolottobil med över en miljon views, inget märkvärdigt

Ähhh fläkt är fusk tacka vet jag cubic centimetrar och stora hål..........nu är vi långt från ämnet

Kommentar

• henke2
                  • mar 2011
                  • 3188

Ursprungligen postat av mickmick
                  antar att S40 eller de extra hästkrafterna köptes utanför EU ?

med tanke på tråden.....
                  Kul att du undrar. Kaross och chassi från Holland, Däck från Italien, vevstakar från Kina, Kolvar från USA, Kamaxlar slipade i Trollhättan, Spridare från Japan, insprutningssytemet är svensktillverkat, intercooler även den från Kina. Insug och grenrör har jag själv byggt, oklart ursprung på materialet. Men visst mesta delarna innanför EU så my bad...

Kommentar

• henke2
                    • mar 2011
                    • 3188

Ähhh fläkt är fusk tacka vet jag cubic centimetrar och stora hål..........nu är vi långt från ämnet
                    Absolut, du har en poäng. Det kuliga med fläkten är att motorn trots allt bara ä på 1.9 liter(1867cc) och drar soppa som vilken 1.9litersmotor som helst när man åker långt. Olika filosofier helt klart, men jag gillar min fläkt :-)

Kommentar

• PeteriÅseda
                      • nov 2012
                      • 41

Absolut, du har en poäng. Det kuliga med fläkten är att motorn trots allt bara ä på 1.9 liter(1867cc) och drar soppa som vilken 1.9litersmotor som helst när man åker långt. Olika filosofier helt klart, men jag gillar min fläkt :-)

:0)

Kommentar

• henke2
                        • mar 2011
                        • 3188

:0)
                        Hoppas du hänger kvar på forumet trots min lilla utvikelse :-) Jag är säker på att du kommer få svar om du inte redan fått det :-)

Kommentar

• PeteriÅseda
                          • nov 2012
                          • 41

Hoppas du hänger kvar på forumet trots min lilla utvikelse :-) Jag är säker på att du kommer få svar om du inte redan fått det :-)

Ja för fan !....har under inflytande av jästa drycker svårt att själv hålla mig till ämnet desutom fick jag som trådstartare svar väldigt snabbt.....

Kommentar

• henke2
                            • mar 2011
                            • 3188

Ja för fan !....har under inflytande av jästa drycker svårt att själv hålla mig till ämnet desutom fick jag som trådstartare svar väldigt snabbt.....
                            Offensivt :-) (skål då)

Kommentar

• StarvinMarvin
                              • maj 2011
                              • 315

Nu blev ju forumet just ännu mer intressant Så skål från en annan som dricker "jästa drycker" framför datorn o ett forum istället för på festen :P

Kommentar

• henke2
                                • mar 2011
                                • 3188

Ursprungligen postat av StarvinMarvin
                                Nu blev ju forumet just ännu mer intressant Så skål från en annan som dricker "jästa drycker" framför datorn o ett forum istället för på festen :P
                                Haha :-) (skål på dig med)

Kommentar

Arbetssätt...