Men det är ju exakt så det fungerar! Du beställer paket med ej tillräckliga underlag för förrullning Tullen(eller vem som nu tar in paketet) Gör en bedömning och skickar räkningen. Du skickar kvittot och allt är okej. Jag har i dagens datum gjort 678st köp från utlandet och aldrig blivit lurad. Två gånger har jag blivit utan paket men det är inte oväntat då erbjudandena varit "för bra". Ibland har jag åkt på tull, men i regel aldrig på felaktig grund.
Det funkar alltså riktigt bra, men väntetiden är väldigt oviss. Har webshoppen varan i lager kan det likväl ta 8 veckor innan dem skickar och likväl "åka på" tull. Handlar man på ICA i byn vet man exakt vad som finns och vad det kommer kosta.... smaken är olika men generellt har den som gnäller inte koll på läget :-) Eller hur!?
Jag har en bil med 658hk, de gånger jag stannar när polisen viftar så får jag en utskällning och besök i rätten, de gånger jag inte stannar så händer ingenting... rätt eller fel... hmmm givetvis skall man stanna... eller hur!? även om det är förknippat med en utskällning samt inbetalningskort
Den svarta bilen är bra mycket snabbare!
Så skål från en annan som dricker "jästa drycker" framför datorn o ett forum istället för på festen :P
Kommentar