Var mottagaren i lager så borde varan vara skickad. Hur ser det ut när du loggar in på hk och kollar orderstatus? På orderstatus brukar finnas ett nummer som är sökbart. Detta nummer är trackinginfo och beroende på lipo eller inte lipo så har de olika fraktbolag för postpaket. Då kan man söka antigen på hongkongpost eller swisspost efter sitt paket.
Vid köp från utanför EU
Kollaps
X
-
Jorå Kay.Krut, har samma upplevelser men med moderna vapen. Bl a troligtvis det första jaktgevär i Sverige som hade Browning B.O.S.S, och dessutom en Silverfärgad Beretta 92FS med valnötskolvar och förgyllda reglage - Tillstånd från ATF (Bureau of Alcholos and Firearms), översatt licens för import till vapenhandlaren av auktoriserad översättare (1 A4 á 2000:- )Året var 1994 med införsel 95).
Tyvärr blev det för vindigt i afton annars skulle jag provflyga Bixler V2... Första gången jag kör RC sedan 1965-68...
När man är stor får man lov att köpa julklappar åt sig själv!Kommentar
-
Fredrik !
Jag har försökt att spåra min mottagare sedan sex veckor tillbaka men på HK:s ordersida står det bara "Tracking not avail" så det är nog bara att avvakta. Det rör sig ju bara om 28 dollar så det kan man alltid ta. Nu har jag i alla fall handlat på Hobby King två gånger, första och sista !! Man lär sig.
Nu ska jag göra som " Bägtjesen" gå ut och handla en julklapp till mig själv. Denna gång blir det förmodligen på Skånehobby.
Förresten "Bägtjesen# välkommen tillbaka till vår trevliga hobby !
Kay krutKommentar
-
Sv: Vid köp från utanför EU
Har faktiskt varit med om att 2st paket av kanske 10 ifrån ebay inte kommit hem bara nu inom 3 månader. Inte tänker då jag sluta handla på ebay för det... Ifrån hobbyking har det aldrig strulat, kanske för att jag för det mesta köper rätt mycket grejor och väljer spårbar frakt. Klart att det vore fint att kunna åka ner till lokala hobbyhandlaren och köpa grejor, men de har ingen möjlighet att ha utbud eller priser som passar mig.Kommentar
-
Ja se kineser.
Så blev jag lite förbannad på HK och skickade ett mail till dem och undrade var i h..vete min mottagare tagit vägen. Över sex veckor och ingen ljusning i sikte. Jo se, då gick snurran igång och nu i kväll fick jag ett svar från en Mr John att min mottagare skickades i dag och borde vara framme i Sweden om ca 6-39 dagar. Men f..styget var ju skickat redan 4 november enligt kvittot och det fanns gott om dem i lager så det var inte restnoterat. Så nu får jag väl vänta ett par månader till.
Kay krutKommentar
-
Fick ett mail idag.
Beställt från Hk många ggr men aldrig fått att jag ska betala in med paypal till något fraktbolag innan.
order nr. och airwaybill nr. verkar stämma
Kan detta vara riktigt ?
Re: Your order no. xxxxxxx from Dynamic Model under our Airwaybill number xxxxxxxxxxx
We are glad to inform you that your parcel order from Hobby King had arrived at our Europe hub
station. Your parcel had been cleared from EU region by bulk declaration under one consolidated
shipment in order to minimize the clearance costs. Now the Parcel is ready for dispatch to you and
waiting for your payment settle by Paypal as follows :
The total sum of amount of EUR 26.45 which is inclusive of any duty and VAT charge if applicable.
( Attached file for the AWB copy and the receipt for your reference)
You have no need to pay more VAT or duties in your own countries as your parcel was finished
custom clearance in EU region.
All VAT charge needs to be paid within ten working days as Free storage charge only for 10 working
days only.
Our Paypal account is support@scsexpress.com (https://www.paypal.com)
Once we was received payment confirmation from Paypal, our EU Hub station will arrange your parcel
to be delivered to you by UPS service within 2-4 working days. You can track the further shipping details
and status from our web site at www.scsexpress.com by using our Airwaybill number quoted as above
after your payment was being confirmed and accepted on next working day afternoon.Kommentar
-
men frakten har man väl redan betalt en gång eller? måste ju inte vara rätt bara för att det hänt förut. jag tycker det luktar lite lur:th_o: jag har handlat ganska många ggr på hobbyking men aldrig råkat ut för detta. (men det säger ju visserligen inte mycket)Kommentar
-
så fort det har reggats på flygplatsen det anländer till syns det i postens register på tracking idKommentar
-
Om du kollar starten av denna tråden är det nog samma som jag råkade ut för . Det är tull o moms dvs skatter som de vill ha betalt för . Verkar som om man handlar för lite större summor så får de upp ögonen för det. Så nu beställer jag helst från europeiska lager eller bara små saker från USA sista gångens när det bara gällt en 30 dollar så har det gått rätt igenom.Kommentar
-
Ehmmm 7 dagar under transport?Är ju löjligt att det ska ta 7dagar för posten att ''transportera'' ett paket 1.5mil.2013-01-09 08:32 Malmö, Sverige Försändelsen transporteras 2013-01-09 08:31 UPK Malmö, Sverige Försändelsen tullklareras av oss 2012-12-29 10:18 Utlandet Försändelsen transporteras 2012-12-26 13:12 Utlandet Transport av försändelsen har påbörjats
Bara jag som råkat ut för detta?Kommentar
-
Lite funderingar med anledning av inläggen i tråden:
Jag har beställt c:a 10 ggr från Hobbyking, allt kommit snabbt och alltid utan tull/moms.
Beställt c.a 20 ggr från RCtimer, allt kommit snabbt och alltid utan tull/moms.
Beställt c:a 3 ggr från readymaderc, allt kommit snabbt och alltid utan tull/moms.
Beställt från Foxtech, allt kommit snabbt och alltid utan tull/moms.
Beställt från ebay, allt kommit snabbt och alltid utan tull/moms.
Min strategi har varit att beställa i fler omgångar (lite åt gången) och då frakten endast varit $2 så räknade jag med att mina många små paket med ett relativt lågt värde skulle slinka igenom utan tull/moms.
Det blir visserligen många $2 i frakt men jag tror att i slutänden blev det billigare.
Många ggr har jag också beställt utan tracking, när det varit fraktfritt.
Också när t.ex Rctimer visat fraktfritt har jag begränsat beställningen endast till dom fraktfria alternativen.
Totalt har jag väl fått hem prylar för runt 10 000 sek på detta sätt och en enda gång blev det moms/postavgift på sammanlagt 150Sek
Detta som lite info bara.Kommentar
)
Kommentar