Hobbyking europalager

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zallisen
    • jun 2013
    • 361

Beställde ett plan från holland-lagret i måndags, skickades nästa dag, har det nog idag eller imorrn(ser att det kom till danmark igårkväll) Min 3:e HK-beställning någonsin, inget strul ännu, hoppas det fortsätter så. :S

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Ursprungligen postat av SA3BGM
      Något annat ställe i utlandet man kan handla från tillsvidare?
      Jag har försökt att lusläsa forumet och följ vissa länkar men inte hittat det "rätta" stället ännu.

//Tony

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7943

Ursprungligen postat av henke2
        ...http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...av-Goodluckbuy
        Roger

Kommentar

• Blomster
          • okt 2010
          • 217

Har en beställning från HK EU lager som gjordes i förrgår och den är nu under transport.
          Har beställt därifrån flera gånger innan utan problem.

Kommentar

• henke2
            • mar 2011
            • 3188

Ursprungligen postat av McRegor
            Humor Roger Hen säger ju inte vad som skall handlas eller till vad bara det är från utlandet. Tänkte först föreslagit http://www2.nielsensdiscount.de/ som är mycket prisvärda, men GB var ju på tapeten redan haha

Kommentar

• Copterdude
              • maj 2012
              • 1269

Ursprungligen postat av Thomasl
              Jag jobbar en hel del med kineser via jobbet. Tydligen är det nån högtid nästa vecka då alla är lediga. Kanske detta har nåt med den senaste tidens strul att göra. Vet ju hur sverige fungerar precis innan jul. :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead: :banghead::banghead::banghead::BangHead::BangHead:
              Det lite riskfyllt att beställa från kina precis vid såna högtider har jag läst, inte specifikt hobbyking. Har läst i andra forum om paket som kommit bort under den tiden eller aldrig kommit fram efteråt :S

Är inte så orolig för mitt dock, innehåller bara ett dussin muttrar och skruvar för några dollar.

Kommentar

• multipass
                • aug 2011
                • 270

Ursprungligen postat av Thomasl
                Hej .
                ,ge mig ett leveransbesked eller så blir det Paypalclaim på ordern. Får se om dom svarar.....
                Men som sagt .Nån mer som har/har haft samma problem? Hur fick ni ordning på det ? Hur länge tycker ni jag ska vänta innan jag gör claimen? (Måste startas inom 45 dagar enligt PP regler.)
                Hur fungerar ppclaim? går man in på paypal direkt i deras servicecenter? /m

Multipass: I Paypal finns problemhanteringscenter. Och där gör du anmälan.
                //Tony
                Tack Tony /m
                Senast redigerad av multipass; 2013-09-26, 16:37.

Kommentar

• mogge
                  • nov 2011
                  • 377

En synnerligen enkel reflektion. Skickade efter ett fläktaggregat utan motor från Rocky Law. Kom fort. Ingen impeller med. Skickar kort på vad jag fått o klagar. Rocky Law svarar att jag kan ju inte veta vad dom skickar. Visst! Det kommer efter långt om länge en impeller. Fel impeller. What 2 månader sedan? inget svar på när min riktiga impeller kommer. Visst men ett par hundra här och ett par hundra där blir några spänn. Skickade efter ett combopaket från Rc-Flight. kom på en dag 299:- Fungerar perfekt. Sedan köpte jag på E-bay ett combopaket för gott och väl 2 månader sedan, har inte hört Scwat. Köpte bauta servon till en stor kärra, dvs. servolösa landställ, för gott och väl 2 månader sedan. Inte hört ett ljud mer än att det skall vara skickat. Signal :::: Köp för f-n i Sverige. Morgan mot vinden

Kommentar

• SA3BGM
                    • sep 2013
                    • 272

Tack Henke2 dessa två länkar hade jag redan och dess innehåll är ju "rätt" men jag tror
                    att ingen av dom får mej att bli kund hos dom.

Multipass: I Paypal finns problemhanteringscenter. Och där gör du anmälan.

//Tony
                    Våga vägra Facebook.

Kommentar

• Pumpe
                      • okt 2011
                      • 341

Ni som inte får ordrar skickade, har ni kollat ordern så det inte är något som är restat?

Kommentar

• henke2
                        • mar 2011
                        • 3188

Ursprungligen postat av mogge
                        Köp för f-n i Sverige. Morgan mot vinden
                        Jag håller med dig. Jag sparar pengar genom att köpa smart, inte billigt. Det är skillnad på att vara dumsnål och vara medveten. Prisvärt är inte automatiskt varan med lägsta pris, någonting billigt som inte fungerar är ju - dyrt!

Därför jag tyckte det var lite kul att skoja till det eftersom att tvunget handla utomlands ger högt blodtryck om inte annat. Handlar själv mycket runt om i världen, läser noga, blir väldigt sällan blåst och är sist men inte minst extremt glad för att ha en välsorterad hobbybutik i stan.

Kommentar

• SA3BGM
                          • sep 2013
                          • 272

Har tyvärr ingen bra hobbyfirma i stan men det går ju att handla i Sverige om man hittade någon som
                          inte saltade alla priserna eller bara har de dyraste märkes varorna.
                          Våga vägra Facebook.

Kommentar

• henke2
                            • mar 2011
                            • 3188

Har tyvärr ingen bra hobbyfirma i stan men det går ju att handla i Sverige om man hittade någon som
                            inte saltade alla priserna eller bara har de dyraste märkes varorna.
                            Självklart handlar man var man själv vill och trivs med. Jag har dock andra filosofier kring priser och vad som är dyrt än många andra. Har svårt att tro att någon av de seriösa firmorna saltar priserna, däremot blir det högre priser om man har flera mellanhänder och säljer mindre volymer.

Fyller på lite som ni inte behöver läsa om ni inte orkar. Gillar nämligen att backa upp mina påståenden och filosofier

Jämförde två inomusflyg, ville ha någonting i EPP och modernt stuk. I sverige finns Spinmaster EPP för 514kr på Hobbyking finns Hesper för $22. Givetvis handlar man det som är billigast eftersom bägge ser likadana ut i princip. Svenska handlaren tror jag inte har saltat några priser, men är ju ändå 3.5 gånger dyrare än hobbyking. Klickade in Hesper i varukorgen och klickade beställa, men backade ur när frakten blev $33. Då är vi uppe i samma pengar som i Sverige + okänd leveranstid. Kanske 4 dagar, kanske 4 veckor, kanske mosad maskin som kommer med posten. Så i mina ögon är det billigare att köpa kärran i Sverige även om du fuskar bort momsen från Hobbyking eftersom jag ser ett stort mervärde i att slippa härja om transportskador eller ev missa inomhusflygningarna pga leveranstiden.

Sen har givetvis allt rimliga gränser och jag handlar som sagt själv mycket runt om i världen men ofta gissar man helt utan att veta och då antar man helfel rätt ofta. Intressant fenomen faktiskt.

Senast redigerad av henke2; 2013-09-26, 20:40.

Kommentar

• SA3BGM
                              • sep 2013
                              • 272

Jo visst är det så
                              Det är bra att du gör det tycker jag.
                              Ja jag har ju jämfört på saker jag vill ha och då har jag inte jämför bara med HK pga att jag inte kan bestämma vilken frakt kostnad (typ) man skall välja. Ibland har jag tagit priset för 2kg när vikten varit 1kg.
                              Vad tror du att det kostat i frakt om man skickar efter detta paket i Sverige då? Vikt? Rek? mm.

Tack för iden att söka på Spin ...... eftersom du inte skrivit firmans namn.
                              Ytterligare en bra firma att jämföra priser med.

Problemet för mej är ju att jag inte har dessa firmor i Sverige i mitt kontaktregister då jag är
                              väldigt ny på lipo kv inomhusflyg depron epp eps mmmm.
                              Dessutom är det klart svårare att hitta en firma i Sverige om man
                              inte är på detta eminenta forum.

Tack // Tony
                              Våga vägra Facebook.

Kommentar

• McRegor
                                • maj 2006
                                • 7943

Många svenska RC-handlare har nån form av enhetsfraktkostnad på 49 kr eller nåt däromkring. Så köper du lite större kärror är nog fraktkostnaden i de flesta fall lägst hos svenska handlare. Sen finns ju Lindinger och liknande handlare i Österrike och Tyskland som inte heller har så hög fraktkostnad även för flygmaskiner.
                                Att välja fraktsätt hos HK är väl inte speciellt svårt - du får ju några få förslag när du skall checka ut. Handlar du ifrån Hongkong så kan du ju skippa fraktalternativen inom Europa - och vice versa.
                                Roger

Kommentar

Arbetssätt...