Jo så är det - you get what you pay for!!
HobbyKing International Warehouse - sänder inte med post!??
Kollaps
X
-
-
Haft mycket kontakt med HK i dagarna. En stor order från kina är inte skickad fast det inte är lipos med i ordern. De säger bara att de försöker fixa det och att de har problem med fraktbolagen. Ordern från Holland är också mycket försenad, men där svarade de att de har stora problem med lagret i Holland. Ingen order innehåller backorder. Så det är bara vänta och hoppas att allt ordnar sig. Man kan alltid vara orolig för konkurs eller försäljning av bolaget som ändrar läget totalt.
PeterKommentar
-
-
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Det lär ju drabba även svenska handlare i sinom tid om flygbolagen vägrar frakta lipo batterier. Även jag har en beställning på lipos som legat länge nu. Ingen panik, man fryser ändå fingrarna stela men det är alltid kul med nya grejer.Kommentar
-
Jag fick ett 1kg paket (inga batterier) via Hongkong post idag från HK. Tracking säger fem dagar från beställning till Stockholm, sedan fem dagar i tullen innan avi skickas ut. Batterier beställde jag på europalagret och där säger tracking fyra dagar efter beställning att det passerar Danmark nu så imorgon har jag nog det. Det har alltid funkat bra för mig, men då tar jag batterier och modeller från Europa.Kommentar
-
De har i alla fall skrivit ett notis angående leveransförseningarna:
http://support.hobbyking.com/home
Kugghjulen verkar dock gå trögt, min beställning (innehållande en life ack.) har legat sen 14/9Kommentar
-
Jag hade en beställning från Kina där jag kontaktade Live supporten och bad dem plocka bort LiPo ackarna och då gick ordern iväg. Fick credit för det jag betalt för ackarna. Mycket hjälpsam support faktiskt.
Däremot är jag inte alls imponerad över att kunderna själva måste söka upp orsaken till den här förseningen. Jag kommer börja se mig om efter alternativ till HobbyKing för en del beställningar.Kommentar
-
Kommentar
-
Nånting är rejält snurrigt i Hong Kong... Jag fick mail om att en liten order var skickad via Hong Kong post den 12/9, sen ingenting, och inga napp i trackingen.
Går jag in och kollar ordern nu så har den fått ett nytt trackingnummer hos Singapore post, men inte heller där går det att få fram några data via trackingnumret.Kommentar
-
Accarna är ju det viktigaste i min order dom enda med just den storlek och mah som jag vill ha . vart kan man få tag i rhinoaccar om inte hk?Kommentar
-
Vad gäller just LiPo så är min erfarenhet att ex rcflight Gravity är i stort sett samma pris som HK nanotech samt att man får dem på två dagar. Känns inte som man orkar strula då... Jag räknar alltid med 2-3 veckors lev tid från HK, allt annat är bara ren bonus.
Så för LiPo se över de svenska handlarna för de är klart konkurrens kraftiga vad gäller pris och även märkes ackar.//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar
-
när det gäller mindre accar köper jag mest Gensace dom är grym kvalitet på levererar vad dom lovar och lite till.
men när man hamnar i dlg träsket så vill man hitta prylar som är små och låg vikt och då är utbudet lite mindre.
har dock hittat en som säljer dom accarna jag vill ha nu , eller en har hittat åt mig förmodligen inhandlade från hk
men det gör mig inget bara jag får dom jag vill ha. dock får jag inte kontakt med hksupport idag heller.
gissar att brutalt många försöker nu när dom har problem.Kommentar
fick igenom min order när jag tog bort Lifi acken som fanns med 
Kommentar