HobbyKing International Warehouse - sänder inte med post!??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simonarvestrand
    • jan 2012
    • 3850

det har stått please wait i 1,5 timme nu

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7943

Även Rubin RC tycks ju ha rätt OK priser på LiPo - och i hans fall är det mest Gens Ace vilket ju inte är nån nackdel.
      Roger

Kommentar

• bokis
        • maj 2006
        • 5041

Känns ibland som att en del är så inkörda på HK numera så det finns liksom inga alternativ(vilket jag tycker det gör) Håller med Hanke o McRegor,gräset är inte alltid grönare på andra sidan stängslet..
        Återigen,det finns spaltmeter och läsa om deras fina garantier m.m,jag har försökt två ggr med lite dyrare grejor men det blev rent löjeväckande dyrt,vart billigare att köpa en ny vilket gör det hela till en lysande affärsidé ..
        Har efter det köpt det mesta från annat håll och i Europa eller Sverige,finns många firmor som är bra.
        // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
        (nu även med biskvier!)

Kommentar

• numnutchris
          • dec 2008
          • 989

Misar om det redan länkats, men finns en lång tråd om förseningarna på HKs eget forum sen i slutet av augusti redan; bla om paket med lipo i.
          http://www.hobbyking.com/hobbyking/f...TID=46552&PN=1
          ----------------------------------
          Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• simonarvestrand
            • jan 2012
            • 3850

Ursprungligen postat av McRegor
            Även Rubin RC tycks ju ha rätt OK priser på LiPo - och i hans fall är det mest Gens Ace vilket ju inte är nån nackdel.
            Roger
            jupp Genace köper jag från rubin. väldigt bra priser i mina ögon , dessutom har han rabatter på dom ibland

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

äntligen svarade nån.

Tydligen går några diskussioner med olika fraktbolag och på torsdag skall det komma ett besked.

//edit
              Det va inte det lättaste. har fortfarande inte fått bort accarna från min order , det senaste människan sagt är att jag ska kontakta supporten igen senare så dom kan lösa det.
              jo tjena det tog 2 timmar för dom att svara nu ska man vänta på det igen
              Senast redigerad av simonarvestrand; 2013-10-02, 13:43.

Kommentar

• henke2
                • mar 2011
                • 3188

Hoppas nu ingen tar illa vid sig, men jag fick ett mail av Hobbyking av någon anledning, där står en förklaring.

Dear valued HobbyKing Customer,

RE: Battery Shipping from International Warehouse

Please notice, we have recently been informed by some of our shipping partners that they will no longer be able to ship orders containing lithium based batteries on behalf of HobbyKing from our International Warehouse. As a result, orders placed between 23 September 2013 and 2 October 2013 may have been affected and returned to the International Warehouse.
                The shipping options that this will affect are EMS, Singpost, Registered Mail, Air Parcel and China Post.

If your order has been affected, HobbyKing will be upgrading your chosen freight option at no extra cost to you to ensure that you receive your order in a timely fashion.
                As a long term solution, HobbyKing will be implementing new shipping suppliers in the following days. Alternatively, we would recommend that you place battery orders through any of our regional warehouses, all of whom have an excellent range of lithium based batteries.

Please note: This will NOT affect orders placed after 2 October 2013.
                We at HobbyKing thank you for your continued support and custom and appreciate your patience and understanding in this matter.

Thankfully,
                Anthony Hand
                President
                HobbyKing

Kommentar

• simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

fick det under tiden jag chattade så jag ställde en fråga angående detta.
                  HobbyKing will be upgrading your chosen freight option at no extra cost
                  Verkade vara lite halvsant, idag fick man inte välja nått för det finns inget annat. på torsdag kanske man kan få alternativ men det är inte säkert

Kommentar

• Prickskytt
                    • mar 2013
                    • 21

La en order 18/9 utan backorder och inga lipo, fortfarande bara "received".

Kommentar

• Pelleflygare
                      • okt 2011
                      • 425

Har fått samma mail som henke2. Verkar som HKs ledning inser att de kommer förlora många av sina europeiska kunder om de inte agerar på rätt sätt.....

Kommentar

• Fredrik_W
                        • apr 2012
                        • 355

Har också fått mailet. Bara att hoppas på att de lär sig att hålla lager - i europa, det är inte så jäkla välfyllt som VD´n gör sken av i sitt utskick.

// Fredrik W
                        "Ägandets glädje är icke att förringa."

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

inget av det jag har i min order finns i eulagret, en del iofs out of stock men accarna finns inte ens i eu

Kommentar

• Zazzu
                            • maj 2007
                            • 278

Ursprungligen postat av Fredrik_W
                            det är inte så jäkla välfyllt som VD´n gör sken av i sitt utskick.

// Fredrik W
                            En snabbt överslag på deras hemsida 50st olika ackar/sida på sidan 13 blir det out of stock, det blir ca 600 sorter i lager!

/Ulf A

Kommentar

• tomasstrom
                              • jun 2009
                              • 136

Fick samma förklaring men min order lades utanför det spannet i tid. Det hjälpte tydligen inte. Billiga Lipos är väl bra men jag tror jag håller mig till andra handlare närmare nästa gång för batterier. Har inget emot att vänta men nu vet jag ju inte ens om det kommer alls känns det som. :toetap05:

Kommentar

• simonarvestrand
                                • jan 2012
                                • 3850

diskussionerna med hk tog en oväntad vändning ikväll. tidigare idag skulle jag få vänta till torsdag för att få veta om dom kan frakta det med ett annat bolag, jag sa stopp och ville makulera ordern, dom hade inte tid att göra det åt mig så jag skulle återkomma senare. ( hyffsat irriterad då )

nu för en timme sedan fick jag tag i dom igen. då säger han att dom kan skicka det med fedex mot en extra kostnad, högg tillbaka direkt med mailet som kom tidigare om gratis fraktuppdatering, väntar 50min!!! sen svarar han "ok om du fått mailet så kan du få det skickat utan kostnad med fedex vill du att vi gör det isåfall går det iväg ganska omgående"

om det är sant får vi väl se inom en snar framtid

Kommentar

Arbetssätt...