HobbyKing´s leveranstider.....ett lotteri....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tinman
    • okt 2011
    • 39

HobbyKing´s leveranstider.....ett lotteri....

Hej.

Jag har genom åren lagt ca 45 ordrar från vår gode HobbyKing med en genomsnittlig leveranstid av ca 2,5-3 veckor och överlag varit väldig nöjd.
    Den 16 maj, alltså snart 3 månader sedan beställde jag två ordrar samma dag. De packades och skickades samma dag enligt mailtrafiken oss emellan. Det första paketet kom för ca 6 veckor sedan, det andra är lost in space.
    Det är en liten skitorder på 15 dollar så det är ingen big deal, men man vill ju gärna ha sina grejor..:concern:.

Någon som har liknande erfarenheter med liknande konstiga avvikelser på leveranstid?

Hälsningar

Ola
  • dvogonen
    • jul 2012
    • 491

Absolut samma erfarenhet här. Vissa ordrar kommer häpnadsväckande kvickt medan andra tar evigheter på sig. Det verkar ha varit stora problem med de ordrar som gått med Malaysian Post under sommaren. Jag hade en som enligt Malaysian Post trackingsystem låg still i deras distributionscenter i 30 dagar innan de skickade den till Sverige. Dvs det gick en månad mellan det att de tog emot paketet tills dess de gjorde något med det! Två ordrar jag beställt senare dök under tiden upp..

Kommentar

• henke2
      • mar 2011
      • 3188

Väldig dagsform på hur fort ordern packas, hur fort den skickas, hur lång tid det tar. Även varifrån den skickas och hur, samt när den då kommer till Sverige hur lång tid tullen tar på sig eller var man får hämta sitt paket.

Allt från en vecka rakt i brevlådan till månader och hämta på terminal 7mil hemifrån. Med ett snitt ungefär där i mellan, dvs typ 1 månads levtid och att man får åka in till stan och hämta.

Med tiden har man lärt sig så jag beställer nu för tiden bara utvalda produkter som jag inte har bråttom med och som bara finns just på DK.

Kommentar

• Xermalk
        • jul 2013
        • 672

Jag har helt slutat använda det internationella lagret. Efter 2 paket som tog 2 och 3 månader att nå sverige så har jag gett upp.
        Från Eu lagret brukar det dock bara ta 4-5 arbetsdagar.

Kommentar

• PinDuke
          • jun 2012
          • 494

Tycker också att man kan märka en tydlig försämring från HK Int. medan HK EU brukar gå väldigt fort.
          Senaste ordern från HK EU tog för mig från torsdag förra veckan till igår, det kan man inte klaga på.

Kommentar

• Witalis
            • feb 2013
            • 185

Har ett paket som skickades från International wearhouse den 25 maj. Det har jag inte sett röken av än.
            Har beställt även efter det och innan.
            10 dagar har varit ca levaranstiden för mig därifrån.
            EU wearhouse brukar ta en vecka på ett ungefär.

Kommentar

• Tinman
              • okt 2011
              • 39

Hej igen.

Kul att läsa om era erfarenheter.
              En liten intressant detalj, jag kollade min orderstatistik på alla mina ordrar och finner att de två senaste paketen, alltså dom som jag hänvisar till, skickats med Malasyan Post. ALLA andra har uteslutande gått med SG (Singapore Post) eller HK (Hongkong Post) Har månne HobbyKing i strävan att spara/snåla in på pengar vänt sig till Malaysian Post som är billigare men sämre.....man kan undra....

Ola

Kommentar

• Xermalk
                • jul 2013
                • 672

Det är tyvärr alla kinesiska försäljares fel, då de helt skitit i fraktregler för farliga ämnen och batteri.
                Så nu kontrolleras vart enda paket som skickas med SG och HK post. Detta innebär att det tar enormt mycket tid att bara passera tullen där. samt att allt med batteri och liknande skickas tillbaka direkt.

Ursprungligen postat av Tinman
                Hej igen.

Kul att läsa om era erfarenheter.
                En liten intressant detalj, jag kollade min orderstatistik på alla mina ordrar och finner att de två senaste paketen, alltså dom som jag hänvisar till, skickats med Malasyan Post. ALLA andra har uteslutande gått med SG (Singapore Post) eller HK (Hongkong Post) Har månne HobbyKing i strävan att spara/snåla in på pengar vänt sig till Malaysian Post som är billigare men sämre.....man kan undra....

Ola

Kommentar

• freddan_6
                  • aug 2006
                  • 2655

Jag har också ett paket som de skickade till Malaysia. Där har det legat strax över två månader........

Kommentar

• BosseR
                    • apr 2014
                    • 2

Jag har två ordrar som har varit på väg sen slutet på maj och dom är fortfarande på väg till Malmö utrikes .....nä det blir nog till att handla på hemma plan för mig i framtiden betalar hellre lite extra och får mina grejor :-)

Kommentar

• UndCon
                      • apr 2009
                      • 2886

Handla från EU butiken så slipper ni tullavgifterna och paket som hålls som gisslan.

Kommentar

• Pumpe
                        • okt 2011
                        • 341

Hur är det med sortimentet i EU warehouse? nu är det ju över ett år sedan jag handlade på HK men då fanns nästan ingenting i EU. Jag beställde kontakter, krympslang, kabel osv. Tänkte beställa en Airbrush snart men den som HK hade som är bra kanske inte finns längre.

Kommentar

• Xermalk
                          • jul 2013
                          • 672

Oftast är saker inte i lager, samt att det tar evigheter innan lagren fylls på.
                          Populära batteri och durafly modeller verkar det dock vara ok med.

Kommentar

• GREVEN
                            • okt 2011
                            • 139

Ni som har paket fast i Malysia KLAGA O KLAGA..På HOBBYKING
                            RSB Rcheli o här många är drabade för va nu som hänt maj /juni är runt 16 personer va jag vet med samma problem..

Har ett litet skit paket men är mer en princip.. pengar eller paket.. har fått 5-6 paket utan problem från dom efter jag beställde det här o även dom med Malysia post.. men mitt är inte reggat som inlämnat o på väg till Malmö. som många andra..
                            Har kikat med Malmö utrikes / Tullen Posten osv..

Kommentar

• Tinman
                              • okt 2011
                              • 39

Hej igen....
                              Lade en beställning igår på lite smågrejor.
                              Fick besked att det skickats med HK....alltså HongKong Post.
                              Skall bli intressant att kolla hur lång tid det tar med HK, och framför allt skall det bli intressant att se om denna order kommer före det paket som fortfarande saknas från den 16 maj.
                              Förhoppningsvis har HobbyKing insett av massiva klagomål att avyttra Malaysian Post....men vem vet....

Ola

Kommentar

Arbetssätt...