HobbyKing´s leveranstider.....ett lotteri....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xermalk
    • jul 2013
    • 672

Beställde två orange mottagare samt en lawmate 1.3 ghz 20/08 kl 00:09. Samt valde DHL (26$) vid utcheckningen.
    Paketet har redan anlänt på min lokala dhl pickup och jag skall strax iväg och hämta det.
    2.5 arbetsdag från beställning till leverans är skrämmande fort från kina. Förbättrar hk sin support så kan våra svenska butiker få stora problem.

Kommentar

• nimmis
      • apr 2014
      • 34

Beställde lite grejor från HK den 12/8 med Air Parcel (SWEDEN) är under transport upp i Sverige och kan hämtas den 26/8 dvs 14 dar, tog 14 dar förra gången också.

Brukar alltid starta en chat och fråga om leveranstider på de olika alternativen för att göra en avvägning mellan pris och leveranstid, de angav 14-28 dagar för det transportalternativet. kanske har jag haft tur de gånger jag beställt. Mitt gick med Singapore Post

Kommentar

• Mr X
        • apr 2007
        • 1055

Ett tag gick det riktigt trögt från int.HK och ett paket tog 6 månader före jag fick det men dom senaste 5 paketen har bara tagit 6-8 dagar och då tog jag den billigaste frakten. Mitt gick med Singapore Post till Finland.
        RC Åland
        RC Åland på facebook
        På tok för många flygande saker.

Kommentar

• Tinman
          • okt 2011
          • 39

Hallååå.

Idag fick jag en avi från HobbyKing......från den order jag lade enligt tråd #15, alltså den 19/8, endast 1 VECKA sedan. Skickades med HongKong Post. Rejält snabbt vill jag säga. Så ska det se ut!!!
          Men.............ordern från den 16 maj, skickad med Malaysian Post lyser fortfarande med sin frånvaro.....snart 3,5 månader sedan. Suck och stön.... vad trött man blir....

Ola

Kommentar

• Copterdude
            • maj 2012
            • 1269

Orkade inte skapa ny tråd men nu har jag iaf fått "pengarna tillbaka" för det bortappade malaysian post paketet.
            Så det finns hopp för er andra

Kunde säkert fått tillbaka riktiga pengar men då verkade som det kunde ta mycket längre så pallade inte. Alltid nått man behöver iaf.

"
            To compensate you, I have already stored the full amount of $93.59 to your HobbyKing account as bonus points. You may check your HobbyKing account to see the bonus points adjustments. Please take note that store credit/bonus points can't cover the shipping cost on the checkout. 1 store credit/bonus points is equivalent to $1.
            With this regard, I hope that you will feel valued with the support that we will be giving for this issue.
            Please let us know if you have anything else to ask and we will be assisting you by then.
            Regards,
            Kit
            HobbyKing Support Team"

Kommentar

• Henke.a
              • maj 2013
              • 201

Jag fick också tillbaka pengarna men insatta via PayPal tog 2-3 arbetsdagar extra.. Har handlat från EU lagret efter det utan några problem med en leverans på ca 5-7 arbetsdagar
              Skywalker 1900
              Bixler 2

Quads i lite olika storlekar

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Ursprungligen postat av Henke.a
                Jag fick också tillbaka pengarna men insatta via PayPal tog 2-3 arbetsdagar extra.. Har handlat från EU lagret efter det utan några problem med en leverans på ca 5-7 arbetsdagar
                Ok bara så kort extra. Antar dom vill att man ska ta in store credit så dom försöker med det.
                Jag försöker också handla från EU men tyvärr har dom inte det jag behöver typ A-Spec lipos.

Kommentar

• Henke.a
                  • maj 2013
                  • 201

Ursprungligen postat av Copterdude
                  Ok bara så kort extra. Antar dom vill att man ska ta in store credit så dom försöker med det.
                  Jag försöker också handla från EU men tyvärr har dom inte det jag behöver typ A-Spec lipos.
                  Ja dom försökte med att du kan få det som bonus points, men när jag frågade om det fanns fler alt så sa han att det inte var några problem.. Ja tyvärr så har dom begränsat utbud (har dock blivit och blir bättre undan för undan) men mycket finns endast i global :( eller så är det 200 år i "in transit" eller "Backorder"
                  Skywalker 1900
                  Bixler 2

Quads i lite olika storlekar

Kommentar

• jpflyg
                    • jul 2014
                    • 39

Beställde lite pryttlar förra måndagen från globala lagret och hade grejerna hemma på torsdagen samma vecka. Det tycker jag var hyffsad snabb leverans med ordinarie transport.

Kommentar

• Tinman
                      • okt 2011
                      • 39

Hej igen.
                      Nu drygt 4 månader och inget paket.
                      Var i kontakt med HK de 9 september och ärendet är nu under "investigation".
                      De ber mig kontakta dom efter den 9 oktober för att få uppdate om status.
                      Ja jösses.......

Ola

Kommentar

• freddan_6
                        • aug 2006
                        • 2655

På dem bara, de försöker förhala och förhala. De vet att en väldigt stor del av paketen som skickades med Malaysia air bara försvann. NÖJ dig inte med besked att du ska vänta en månad. Svara alltid på supporten så din kommentar är sist i ditt ärende annars stängandet automatiskt.

Kommentar

• K-Å
                          • maj 2006
                          • 1184

Beställde i torsdags förra veckan och det kom fram idag med Jetpak men som tidigare sagts så kan det ta blixtsnabbt till evigheter i HK´s stora transportlotteri.

Europalagret verkar däremot vara transportsäkert 4-6 dagar, men utbudet är ju begränsat.

MVH K-Å
                          MVH Kjell-Åke Skoog
                          Ordförande RCFF 2023/2025.

Kommentar

• zalsson
                            • okt 2012
                            • 48

Beställde från Eu-lagret den 29e, paketet dök upp idag den 3e.
                            Så där kan jag inte klaga på leveranstiden.
                            Får dock se hur länge mitt paket från det internationella lagret dröjer.

Kommentar

• MarkusH
                              • jan 2013
                              • 56

Idag fick jag en avi om att hämta ett paket som jag beställde i början av sommaren. Paketet skickades från Hobbyking 3/6 med Malaysia post. Efter 40 arbetsdagar påbörjade jag en reclaim och efter ytterligare ca 40 dagar så fick jag tillbaka mina pengar. Men nu finns paketet att hämta hos mitt ombud.
                              Plötsligt händer det....

Kommentar

• neu
                                • aug 2012
                                • 1047

Hände mig med förra året så betala inget för min frsky modul och en hög med mottagare Säg bara till att inte nämna något till hk att du har fått dit paket.

Kommentar

Arbetssätt...