HobbyKing´s leveranstider.....ett lotteri....

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dithes
    • aug 2014
    • 134

Du får grejorna lika snabbt det är bara vad dom skriver lägre värde på grejorna.

Kommentar

• DanielMedStortD
      • jul 2014
      • 28

Ursprungligen postat av Thullen
      betalar hellre lite tull och moms och får grejerna inom en vecka, än att riskera att få vänta ett halvår
      Samma här, fick betala ca 200 kr moms o en jäkla administrations avgift på 105 kr.. :/ men de var inte så farligt, enligt mig

Kommentar

• Thullen
        • aug 2014
        • 68

allt står väl i relation till vad grejerna kostade iof, 300 spänn i avgifter för prylar för 500 kanske inte e så skitkul

Kommentar

• Thullen
          • aug 2014
          • 68

Ursprungligen postat av Dithes
          Du får grejorna lika snabbt det är bara vad dom skriver lägre värde på grejorna.
          nä värdet har inget med leveranstiden att föra, menade mer att jag får hellre grejerna med Fedex och räknar med att få betala tull och moms men vet att de kommer snabbt, än väljer något annat fraktalternativ som aldrig verkar kunna garantera leverans inom ett halvår..

Kommentar

• Peter1
            • maj 2013
            • 231

Beställde lite prylar från HK den 18 nov och kan hämta ut grejerna idag. Det har blivit mkt bättre idag jämfört med i våras. Jag väljer Hongkong post som är ca 1 dollar dyrare. 1 vecka tycker jag är mkt bra från Kina.
            Peter

Kommentar

• FyoDisco
              • nov 2014
              • 108

Vad menas med "Backorder available in our European warehouse"?

Kommentar

• Dithes
                • aug 2014
                • 134

Tomten va snäll i år, paketen kom f*n ta mig fram till mig igår. Bara 6 månaders frakt tid

Ursprungligen postat av Dithes
                Om ni har problem med paket så ta det med paypal (om ni använt det såklart) istället för hobbyking. Beställde 2 saker i sommras, efter en månad gjorde jag en claim hos paypal och fick tillbaka för båda. Har ganska mycket gett upp att dom någonsin kommer fram men vem vet, man kanske får sig en tidig julklapp när som.

Kommentar

• DanielMedStortD
                  • jul 2014
                  • 28

Beställde nytt idag, får se hur lång tid det tar. Tog 1 vecka förra gången ja beställde därifrån så klagar inte

Kommentar

• n30
                    • okt 2014
                    • 268

5 arbetsdagar tog de föf mig när ja beställde från deras eu lager

Kommentar

• Tinman
                      • okt 2011
                      • 39

Hej alla.
                      När man trodde allt var löst och klart kommer jultomtem med paket!!!!
                      Idag kom en avi med det paket jag efterlyst sedan tråd #1, sedan 16 maj 2014, 7 MÅNADER sent!!!!
                      Trots att jag redan fått kredit för förlusten i oktober tog jag kontakt med HK för att informera om leveransen. Ordern är ynkliga 12 dollar, so no big deal. HK bad mig behålla ordern och önskade mig god jul. Man hänvisade till good will.....jodå det går ju an när det bara är 12 dollar, undra vad man sagt om det gällt 120 dollar. Nåväl ingen idé att fördjupa sig i spekulationer utan konstatera att det dök upp till slut och att HK i mitt fall ändå varit justa trots tidsåtgången.

God fortsättning alla modellflygarkollegor!

Ola

Kommentar

• okelelle
                        • jul 2014
                        • 39

Tinman, hände mig oxå Fast mitt paket var bara 6månader sent haha
                        Vill dock tillägga att det är min enda order som kommit sent och jag har 30+ ordrar hos dom.
                        Men håller med om att det är lotteri ifall det är 1 eller 4 veckors leverans i vanliga fall.

Kommentar

• Peter1
                          • maj 2013
                          • 231

Ursprungligen postat av Tinman
                          Hej alla.
                          När man trodde allt var löst och klart kommer jultomtem med paket!!!!
                          Idag kom en avi med det paket jag efterlyst sedan tråd #1, sedan 16 maj 2014, 7 MÅNADER sent!!!!
                          Trots att jag redan fått kredit för förlusten i oktober tog jag kontakt med HK för att informera om leveransen. Ordern är ynkliga 12 dollar, so no big deal. HK bad mig behålla ordern och önskade mig god jul. Man hänvisade till good will.....jodå det går ju an när det bara är 12 dollar, undra vad man sagt om det gällt 120 dollar. Nåväl ingen idé att fördjupa sig i spekulationer utan konstatera att det dök upp till slut och att HK i mitt fall ändå varit justa trots tidsåtgången.

God fortsättning alla modellflygarkollegor!

Ola
                          Jag fick 5$ i rabatt på en order på 90$. Jag hade ju fått tillbaka pengarna i refund tidigare, så grejerna var ju faktiskt inte mina. Alternativet var att skicka tillbaka paketet och de skulle betala mig för det. Men va faan, lite extragrejer är ju aldrig fel, så jag betalade och behöll paketet.
                          Peter

Kommentar

Arbetssätt...