Hobbyking och sanningen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anfra
    • mar 2018
    • 8

Har bara bra erfarenheter av HK efter ca 15 beställningar. Allt från accar till småprylar har varit till belåtenhet och blivit levererat.

Kommentar

• Ålänning
      • maj 2007
      • 6809

Tycker folk verkar vara nöjda överlag. Man får det man beställer helt enkelt, ibland är det sämre kvalitet men det kostade knappt nåt heller, ibland är det bättre än man trodde. Kvaliteten är ju inte top of the line, men det vet man ju när man klickar köp. Aldrig haft bråttom att få hem hobbygrejer, så några veckor hit eller dit, I dont care.

Senast jag tänkte beställa så skulle frakten gå på 235 USD och varan 180, då skippade jag HK International och har iofs inte tagit därifrån sedan dess, det blev dyrt mitt i allt från dem.

Kanske det är de lokala fraktbolagen som har sina stolpskott som ställer till det för vissa.
      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• henke2
        • mar 2011
        • 3188

Ursprungligen postat av Ålänning
        Kvaliteten är ju inte top of the line, men det vet man ju när man klickar köp. Aldrig haft bråttom att få hem hobbygrejer, så några veckor hit eller dit, I dont care.

Senast jag tänkte beställa så skulle frakten gå på 235 USD och varan 180, då skippade jag HK International och har iofs inte tagit därifrån sedan dess, det blev dyrt mitt i allt från dem.

Kanske det är de lokala fraktbolagen som har sina stolpskott som ställer till det för vissa.
        Kvalitet är inte ett exakt mått. Kvalitet handlar om att uppfylla förväntningar. Ett lägre pris ger lägre förväntningar på produkten som trots sämre prestanda kan vara till belåtelse.

Ursprungligen postat av Ålänning
        Man får det man beställer helt enkelt, ibland är det sämre kvalitet men det kostade knappt nåt heller, ibland är det bättre än man trodde.
        Läs första inlägget samt andra inlägget och reflektera över om man får det man beställer eller om det är fraktbolaget som är boven..

Kommentar

• Ålänning
          • maj 2007
          • 6809

Jag ser ingen logik i det du skriver.
          Jag skiljer på vara och frakt.
          !?
          www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7943

Håller med dig Ålänning och sen kan man ju inte döma ut en försäljningskanal p g a nån enstaka produkt eller leverans. Generellt är det som jag och andra redan skrivit inga större problem med varken produkter, leveranser eller eventuella reklamationer.
            Roger

Kommentar

• Ken1
              • maj 2008
              • 605

Grejen vad Henke ville visa var just att saker och ting inte är vad dem borde vara ;-) . Alltså att Hobbyking kallar planet PNF/RTF när det helt uppenbart är en byggsats, vilket inte nämndes på deras sida. Samt ackarna är av samma kapacitet ,men vi kan se själva att något är fel. Den ena är ju betydligt större än den andra.

Betalar man för en RTF så skall ju planet man får vara RTF och inte byggsats.. Då kunde man lika gärna köpa byggsatsen för en ev billigare peng. En sak om Hking gör fel, men då kan dem ju i så fall rätta till det hela.

Jag har också fått den kängan att ackarna utvecklas hela tiden och det minsann inte var fel på just mitt ack. I detta fall var det en cell som var kass.. tio bilder och en video som visade det.. Men fick bara till svar att ackar utvecklas.. Orkade inte bråka vidare om det, då det inte var större pengar.

Kommentar

• McRegor
                • maj 2006
                • 7943

Och jag har t ex fått en ack med ojämn spänning mellan cellerna vid leveransen utbytt utan vidare, Kenneth.
                Sen håller jag med om att säger man att en kärra är RTF så skall den vara det också - ingen tvekan om detta. Det viktigaste vid sådana problem är dock att kunden kompenseras på ett rimligt sätt och att beskrivningen av kärran (i detta exempel) ändras.
                Alla kan vi trots allt göra fel och då får man åtgärda felaktigheterna.
                Roger

Kommentar

• henke2
                  • mar 2011
                  • 3188

Hobbyking gör aldrig fel ju

Kommentar

• bokis
                    • maj 2006
                    • 5041

Eh? Hur tänker du nu Henke? Jag följer den häringa tråden och vad jag kan se så har ingen påstått det..Jag handlar därifrån oxå och det har funkat bra även de ggr då det har varit trassel med defekter.. Min tro är: De överlever inte om de är så usla som en del här tycker,anledningen att jag handlar där är A: priserna (mycket lim blir det!) och B: Det har bara funkat.. C: Europalagren som ger rimliga leveranstider och billig frakt. Det mesta jag handlar kommer dock inte därifrån men har de vad jag vill ha så tycker jag att det funkat bra..Slutar det att funka så får jag handla från annat håll...
                    Och deras lagersaldo funkar utmärkt.
                    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Cox
                      • sep 2010
                      • 229

Jag lade en order hos HK i december 2018 och betalde för allt.
                      Jag har inte fått någonting ifrån dom ännu men när jag går in på deras hemsida så står det att ordern processas, skönt att veta men jag undrar lite vad det är som de skall processa i snart 6 månader... :1dontknow:

PS Jag kan bara gissa att lagersaldot var fel på någon av varorna, men det borde de ha informerat om vid det här laget tycker jag och inte bara sitta på en order som är betald.

Kommentar

• McRegor
                        • maj 2006
                        • 7943

Cox - har aldrig råkat ut för nåt liknande men hade det hänt att ordern inte skickats efter typ 1 vecka så hade jag kontaktat HK direkt. Så lite passivitet har det nog varit även från din sida i det fallet kan man tycka även om HK givetvis också borde kontaktat dig.
                        Roger

Kommentar

• Tobbepostis
                          • mar 2011
                          • 353

Köpte en fokker D7 för ca vecka sen från HK .balsakärra med plastfilm.plugg and play. För det första fick jag blya nosen med någonstans mellan 130-150g så kärran väger närmare kilot i stället för 850g.Sen gick motorn baklänges så jag fick gå in rota för skifta 2 kablar.Och när jag hade monterat vingstötter och baldakinstötter blev vingen så j---a skev så det var bara att ta fram värmepistolen rätta till och det gick hyfsat bra
                          FY FAN FÖR HK
                          Tobbe

Kommentar

• Kenneth E
                            • okt 2006
                            • 3445

Ursprungligen postat av Cox
                            Jag lade en order hos HK i december 2018 och betalde för allt.
                            Jag har inte fått någonting ifrån dom ännu men när jag går in på deras hemsida så står det att ordern processas, skönt att veta men jag undrar lite vad det är som de skall processa i snart 6 månader... :1dontknow:

PS Jag kan bara gissa att lagersaldot var fel på någon av varorna, men det borde de ha informerat om vid det här laget tycker jag och inte bara sitta på en order som är betald.
                            Och du bara väntar utan att göra något?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Kommentar

• Cox
                              • sep 2010
                              • 229

Ursprungligen postat av Kenneth E
                              Och du bara väntar utan att göra något?

Japp, enligt deras kund info så kan det ta lite tid men den som väntar på något gott osv.

PS. Detta är andra gången som det har hänt mig (vilket nog är ca 50% av mina beställningar) och nu "testar" jag deras kundservice...

Kommentar

• Kenneth E
                                • okt 2006
                                • 3445

Ursprungligen postat av Cox
                                Japp, enligt deras kund info så kan det ta lite tid men den som väntar på något gott osv.

PS. Detta är andra gången som det har hänt mig (vilket nog är ca 50% av mina beställningar) och nu "testar" jag deras kundservice...
                                Kämpa på och var bestämd.

Kommentar

Arbetssätt...