Unikt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pgrts

• jun 2006
    • 2015

Ursprungligen postat av Stig H.
    Jag ruvar fortfarande på bl.a. 1980-talets MFN - men att skanna dem sida för sida t a r ... t i d . . . Man skulle behöva en morot av något slag för att sätta igång !
    Du kan ju börja med att komplettera eventuella mittuppslag (ritningar) som saknas i de slarvigt skannade som finns.
    De med bilder i länken finns antingen länkade eller på www.modellflygnytt.se men morötter från SMFF verkar inte finnas.
    I senaste? numret av modellflygnytt - eller var det hemsidan - så finns det inte ens en redaktör längre.

Kommentar

• Stig H.
      • jul 2007
      • 247

Ursprungligen postat av pgrts
      Du kan ju börja med att komplettera eventuella mittuppslag (ritningar) som saknas i de slarvigt skannade som finns.
      I MFN 6-1991 hittar jag en ritning på Tsunami - en tuff quartermidget racer (3,5 cc) av Jan Karlsson. Jan blev väl världsmästare åtminstone en gång, om jag inte minns fel. Ritningen är i två ark motsvarande 2 x 4 tidningssidor. De två arken måste kanske skannas i ett svep - inte som 8 sidor...?
      Senast redigerad av Stig H.; 2013-11-26, 22:16.
      2,4 GHz - en milstolpe inom RC-tekniken

Kommentar

• pgrts

• jun 2006
        • 2015

Ursprungligen postat av Stig H.
        .. Ritningen är i två ark motsvarande 2 x 4 tidningssidor. De två arken måste kanske skannas i ett svep - inte som 8 sidor...?
        Det är nog inga problem att skanna i flera sidor.
        Är man intresserad så tror jag att man kan tejpa ihop utskrifter - eller så tar man in sidorna i ett (gratis) program där man sätter ihop, snyggar till, skalar och skriver ut på en storformatskrivare eller tar filen till en kopieringsfirma för utskrift.

Kommentar

Arbetssätt...