Spektrum DX7 "binding"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias S
    • okt 2010
    • 33

Spektrum DX7 "binding"

Hej.

"Failsafen" drar trottelservot till fullt läge då jag stänger av sändaren. Kan jag "Binda" om mottagaren (AR7000) när allt är inkopplat? Ex via ladduttaget via switchen?

Switchen/ladduttaget är kopplat till en powerbox som är kopplat till två accar. Från powerboxen sitter två Y-kablar som går till skevroder och mottagare.

Eller måste jag plocka ur allt och göra som instruktionerna visar med endast mottagare med Y-kabel switch/ladduttag där man sätter i bindingpluggen?

Tackar för hjälp!

MVH Mattias
  • DennanHMFK
    • maj 2006
    • 1135

så spakarna sitter när du binder, blir ditt läge vid Failsafe.

så bind om med throtteln i bott, så bör det funka.
    medlem i HMFK
    www.hallstamfk.se
    min tube: http://www.youtube.com/profile?user=Dennan83

Kommentar

• dumbo
      • jan 2011
      • 128

För mig har det funkat att binda med servon och grejer inkopplade. Strömmen kan man ju ha inkopplad på vilken kontakt som helst i mottagaren (mottagaren känner ingen skillnad) och sätter man få bind-pluggen i "batteri"-uttaget så ska det funka utan problem, vad jag vet.

Kommentar

• freddan_6
        • aug 2006
        • 2655

I manualen föreslår de att man ska binda om i planet. Då har man trimmat (kanske) men i alla fall ställt riktningarna på alla roder. Du behöver ordentligt med spänning för att kunna binda, vissa av mina mottagarbatteri håller inte tillräcklig spänning när de är urladdade.
        m.v.h. //Fredrik
        fredrik

Kommentar

• UndCon
          • apr 2009
          • 2886

Helt rätt Fredrik (läste just manualen själv)

1 bind ihop med sändaren (annars kan man inte programmera och testa utslag mm)
          2 gör hela programmeringen (mixar,utslag reverseringar o dyl)
          3 bind ihop igen för att mottagaren skall veta vad som är önskat failsafe-läge(ofta neutrala roder och minimal throttle)
          UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• Mattias S
            • okt 2010
            • 33

Tackar. Japp. Nu har jag fått iordning på binding och failsafe.

Kommentar

Arbetssätt...