Råd ang sändare önskas

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • UlfB
    • sep 2010
    • 104

Råd ang sändare önskas

Jag vill köpa en ny sändare till mina modeller, jag har avsett en budget på max 4 000 kr och då ska det täcka sändare plus mottagare.

Jag har i nuläget en Spektrum dx6i 2.4 ghz och har sneglat på en dx8 med telemtri men jag villa vara öppen för andra fabrikat. Full range ska det vara.

Tips och råd mottages tacksamt

//ulf
  • magnus_per
    • nov 2010
    • 15

det duger väll med du har gott och väl

Kommentar

• DavidFlygare
      • nov 2009
      • 259

Spektrum Dx7 jag har en till salu

Kommentar

• Sigun
        • aug 2007
        • 3942

Skulle satsat på någon av dessa

Spektrum DX8T 2,4GHz

T8FG radio 2.4G

Spektrumen har ju fördelen att vara kompatibel med samtliga av dina tidigare mottagare dessutom är ju mottagarna till Spektrum betydligt billigare än till futaban. AR6100 finns ju i piratversioner från 5USD. Futaban verkar var en trevlig radio som med en mjukvaru uppdatering kan stödja upp till 14 kanaler. Även den går att handla billiga piratmottagare till mindre modeller. Allt hänger väl på tycke och smak, ingen av dem är dålig på något sätt. Ett tredje alternativ skulle kanske kunna vara Hitec Aurora 9.

Aurora 9 / 2,4GHz / inkl Optima 9 kanals mottagare

/Martin

Kommentar

• UlfB
          • sep 2010
          • 104

Ursprungligen postat av magnus_per
          det duger väll med du har gott och väl
          Nu låter du som den förnuftiga sidan av mig själv... Du har så rätt, den fungerar utmärkt men jag är en obotlig prylgalning..
          Älskar hobbies där man kan köpa alla möjliga prylar, till glädje för i allahanda rc-webbshopper, i synnerhet östersunds modellhobby.. :-)

Kommentar

• UlfB
            • sep 2010
            • 104

Ursprungligen postat av Sigun
            Skulle satsat på någon av dessa

Spektrum DX8T 2,4GHz

T8FG radio 2.4G

Spektrumen har ju fördelen att vara kompatibel med samtliga av dina tidigare mottagare dessutom är ju mottagarna till Spektrum betydligt billigare än till futaban. AR6100 finns ju i piratversioner från 5USD. Futaban verkar var en trevlig radio som med en mjukvaru uppdatering kan stödja upp till 14 kanaler. Även den går att handla billiga piratmottagare till mindre modeller. Allt hänger väl på tycke och smak, ingen av dem är dålig på något sätt. Ett tredje alternativ skulle kanske kunna vara Hitec Aurora 9.

Aurora 9 / 2,4GHz / inkl Optima 9 kanals mottagare

/Martin
            Ja just de tre ligger i det prisområdet, ska googla runt lite o läsa jämförelser och reviews
            tack för tips

//Ulf

Kommentar

• streem
              • apr 2009
              • 169

Måste ju säga att jag är TOK nöjd med min Dx8 där det även ingår telemetri
              Bare å Köööp
              One Life! Live it..!

Kommentar

Arbetssätt...