Ny mjukvaruversion 5.0 till Futaba T8FG/T8FGS

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr X
    • apr 2007
    • 1055

Ny mjukvaruversion 5.0 till Futaba T8FG/T8FGS

8FG Software Update Ver. 5.0 (646 KB) - updated February 21, 2012

Update Canges; http://downloads.hobbico.com/softwar...8FG_v5_ENG.pdf

Sådär nu har man uppgraderat till ny firmware.
    I displayen står det nu version 5.0 i min radio.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.
  • simonarvestrand
    • jan 2012
    • 3850

låg alla modellminnen kvar? e
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Mr X
      • apr 2007
      • 1055

Ja både på SD-kortet och i radion.
      Har uppgraderingen på samma SD-kort som modellerna.
      RC Åland
      RC Åland på facebook
      På tok för många flygande saker.

Kommentar

• simonarvestrand
        • jan 2012
        • 3850

Då bör jag nog göra en extra backup då.
        ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
        |FPV STUFF|
        | DJI Inspire 1 |
        |TERMIK OCH HANG |
        |
        |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• Jan-Eve
          • maj 2007
          • 32

Är man tvungen att uppgradera sin T8FG till version 5.0? Eller går det bra att flyga med Futabas egna mottagare ändå?
          /chagor
          Nybörjare

Kommentar

• simonarvestrand
            • jan 2012
            • 3850

Det fungerar fint ändå, dock har en efterlängtad funktion ramlat in. autolock så nu är risken mindre att man råkar göra nån inställning inflight
            |FPV STUFF|
            | DJI Inspire 1 |
            |TERMIK OCH HANG |
            |
            |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
              • 989

Nä, har kört med samma mottagare sedan min var i version 1.1 o 8 kanaler bara... Fast du får lite ny funktionaltitet efter uppgradering, speciellt om du kör version äldre än 3.0 så får du en 14-kanals sändare om du uppgraderar

Enda är väl om du råkar ha 2.0 i radion så bör du flasha, där var nån bugg på segelsidan...

Ursprungligen postat av Jan-Eve
              Är man tvungen att uppgradera sin T8FG till version 5.0? Eller går det bra att flyga med Futabas egna mottagare ändå?
              ----------------------------------
              Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• Jan-Eve
                • maj 2007
                • 32

Hej! Jag provade att uppgradera med ett 2Gb SD-kort, men det var för litet. När jag formaterat det i sändaren, så blev där för litet plats till uppgraderingen. Annars har jag gjort fel någonstans. 1,81 Gb blev det på kortet efter formateringen. Kom upp en ruta, att det saknades 32kb.
                /chagor
                Nybörjare

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
                  • 989

Läste du pdf-filen som följde med zip-filen? Korrekt att kortet ska formatteras i sändaren, då skapas en fil som fyller kortet = ingen plats kvar. Sätt kortet i datorn och på datorn kikar du i mappen där du packade upp materialet och kör exe-filen. Tala om för programmet vilken enhet kortet har så skriver den dit uppdateringsfilerna. Kör säker borttagning och sätt i kortet i sändaren. Se till att mikrobrytaren är i rätt läge och slå på sändaren. Osv. Allt står i pdf-instruktionerna.

Edit: Futaba använder ett eget filsystem "över" kortets/windows filsystem. Har du försökt spara annat på det så kan du formattera kortet i datorn igen, sedan stoppa det i radion så formatterar den om kortet. Sedan tillbaka i datorn enligt ovan. Men du ska inte kopera filer själv till kortet utan låta futabaprogrammet ta hand om det.
                  Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• Jan-Eve
                    • maj 2007
                    • 32

Tack för hjälpen! Nu står det version 5,0. Laddade ner ett program Winzip, det varar i 30 dagar. Vilket använder du? Skönt att det fungerade, så vet man hur det fungerar i framtiden. Köra säker borttagning, var är den menyn?
                    /chagor
                    Nybörjare

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
                      • 989

Ursprungligen postat av Jan-Eve
                      Tack för hjälpen! Nu står det version 5,0. Laddade ner ett program Winzip, det varar i 30 dagar. Vilket använder du? Skönt att det fungerade, så vet man hur det fungerar i framtiden. Köra säker borttagning, var är den menyn?
                      Säker borttagning i windows brukar synas som liten ikon bland de du har längst ner till höger.

Windows klarar packa upp zip-filer i utforskaren direkt. Annars använder jag också winzip för att packa filer.

Gôtt det fungerade; skapar du en modell med MLT2 som protokoll så ser du att den blev 14-kanalare, ja 12+2 då, i tex. servomenyn

Kommentar

Arbetssätt...