FrSky mottagare till T8FG
Kollaps
X
-
----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

-
Så idag hämtade jag ut min programmeringskabel så nu börjar det roliga.
Ska flasha mottagarna när man får lite tid över.Kommentar
-
Glöm inte kolla efteråt om de hamnat i höghastighets- eller normal läge. Det var anledningen till att jag flashade, då de kunde ställa sej i HS läge om man tabbade sej, och analoga servon blir ju lite konstiga eller ryker om man försöker köra så.----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar
-
En koll av mina tre mottagare så hade jag V3.1 i alla.
Uppdaterade dom till V3.2 som tydligen är den senaste just nu.
Efter att ha flashat dom två som redan var bundna till radion fungerade dom utan att binda om dom.
Den tredje som jag ej har lyckats att binda till radion fungerade på första försöket så nu fungerar alla mottagarna.
Dom ställde sig i normal läge efter uppdateringen och själva uppdateringen var mycket enkel att utföra.
Första gången stannade själva uppdateringen efter 25% och bara tuggade men avslutade och uppdaterade på nytt så löste det sig.Kommentar
-
En bild på när mottagaren är ansluten via USB-kabeln till datorn för uppdatering av ny mjukvara.
Kommentar
-
Hej
Jag har köpt USB-kabeln och "pluppen" från Air-Media och försökt flasha mina två mottagare.
Allt funkar fram till att UID-numret skall dyka upp, det kommer aldrig.
Har försökt både från en Windows 7 maskin och en XP med samma resultat.
Mottagarna är bryggade mellan kanal 7 och 8 enligt anvisningarna, och rätt COM-port är vald.
Någon med tips eller ideer om lösning?
Glad Påsk!
Anders JOldtimer!Kommentar
-
och acken är ansluten till mottagarenKommentar
-
Första gången installerade jag allt på XP men fick inte det att fungera.
Installerade drivrutinerna till kabeln i nästa burk med Vista och där fungerade inte det heller, fick inte UID-numret.
Startade om burken på nytt och se nu fungerade allt med en gång för mig
Troligen är det drivrutinerna som spökar för dig.Kommentar
-
Dom här drivrutinerna för kabeln laddade jag ner för Vista
Driver for Win7 Vista
Kommentar
-
Tack för hjälpen!Dom här drivrutinerna för kabeln laddade jag ner för Vista
Driver for Win7 Vista
http://www.frsky-rc.com/uploadfile/2...3083315936.zip
Testar i morgon, och återkommer med resultatet.Oldtimer!Kommentar
-
Det glömde jag skriva i #7 ovan; fick det heller inte funka först men ändrade baudraten till 19200 i stället för nåt högt värde som installationen ställde den i.
(Körde bara XP och passade på ändra, via Enhetshanteraren etc., den installerade comporten till COM1. Själva dongeln körde jag via en hub med egen strömförsörjning då de inbyggda hubbarnas inte alltid räcker om man har för mycket inkopplat.)----------------------------------

Kommentar

Kommentar