Vill ha!!!!!!!!!!!!!! OSRC

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • palton
    • aug 2011
    • 37

Så mycket Open Source känns det ju inte som. Inget är publikt än så länge. Det finns heller inget presenterat om vilken funktionalitet radion har. Bara snygga bilder på hur den ser ut, inte vad den har för funktioner. Tror många skulle vilja se vad den kan och få lite bevis på att den faktiskt fungerar. Som rcnisse skriver, man får ju känslan av aprilskämt. Många som har haft synpunkter på Diydrones.

Kommentar

• bogieboy
      • feb 2011
      • 1054

Ursprungligen postat av palton
      Så mycket Open Source känns det ju inte som. Inget är publikt än så länge. Det finns heller inget presenterat om vilken funktionalitet radion har. Bara snygga bilder på hur den ser ut, inte vad den har för funktioner. Tror många skulle vilja se vad den kan och få lite bevis på att den faktiskt fungerar. Som rcnisse skriver, man får ju känslan av aprilskämt. Många som har haft synpunkter på Diydrones.
      Här står det en hel del om funktionerna. http://www.os-rc.com/products/117-osrc-main-unit
      http://mickeshobby.blogspot.com/

Kommentar

• rcnisse
        • dec 2010
        • 72

Jag sätter en peng på det är ett stort skämt. Dom funktionerna de räknar upp är ju helt fantastisk om det är sant.
        Och varför har man inte hört ett smack om den? vist dom skriver att det har varit mycket hemligt men ändå.

Ta följande funktion "Scenarios which only seen in movies are absolutely possible with an OSRC setup. Imagine for a second that you can hand over your model to a remote pilot by doing absolutely nothing, while all the magic is happening inside OSRC. With the Live Stick response you can record as well as play back movements made by you or other RC users. Learn to fly with stick movements self correcting you while you fly and your instructor taking over at any second without cables or switches. These are only few of the things you will discover by having an OSRC System."

Kommentar

• bogieboy
          • feb 2011
          • 1054

Jag läste visserligen om den redan i mitten av förra året.

En blogg om Multicoptrar, FPV, Fotoflyg och lite gamalt hedligt modellflyg.

Kommentar

• Michael
            • maj 2006
            • 1742

Om det verkar för bra för att vara sant så är det ofta så!

Saxat från hemsidan:
            "Since the initial release of the OSRC system, we sold countless units even before the product line was ever published. With a vast amount of features the system provides, an unmatched amount of RC enthusiasts as well as professionals have switched from traditional RC systems to OSRC."

Det är ju då märkligt att det inte på något av de forum jag sökt igenom (RCgroups, RCuniverse RCCanada, RCnetwork mfl.) tycks finnas en enda person som sett systemet användas i verkligheten.

För närvarande luktar det skrivbordsprodukt lång väg...

Kommentar

• bogieboy
              • feb 2011
              • 1054

Ursprungligen postat av Michael
              Om det verkar för bra för att vara sant så är det ofta så!

Saxat från hemsidan:
              "Since the initial release of the OSRC system, we sold countless units even before the product line was ever published. With a vast amount of features the system provides, an unmatched amount of RC enthusiasts as well as professionals have switched from traditional RC systems to OSRC."

Det är ju då märkligt att det inte på något av de forum jag sökt igenom (RCgroups, RCuniverse RCCanada, RCnetwork mfl.) tycks finnas en enda person som sett systemet användas i verkligheten.

Ja vist verkar det så. Men om det blir av vill jag ha en. Jag trodde även att Frsky va för bra för att vara sant. Men det var till och med bättre än jag trodde.

Är ju kul att det dyker upp lite nytänkande. Och jag blir i alla fall väldigt nyfiken och hoppas att den är/blir så bra som dom skriver!

Hade den varit brandad med futaba hade säkert alla hyllat den direkt...

Kommentar

• Blomster
                • okt 2010
                • 217

Ursprungligen postat av Michael

! Hittade denna på RCgroups

... tror dock inte på det heller men ... kanske kan bli något av det, men verkar lite skumt
                och mer på rcuniverse

Kommentar

• SteffeB
                  • jun 2011
                  • 888

Den där ska jag också ha när den kommer ut!

Kommentar

• pernstig
                    • nov 2006
                    • 1184

Oavsett om produkten finns eller inte finns tycker jag det är en lysande idé som har hur stor potential som helst. När det är sagt måste man nog tillägga att frågorna är fler än svaren. Hur lång tid tar det från att produkten finns på marknaden tills det dyker upp kopior från fjärran östern om konceptet har open source?
                    /Leif

Kommentar

• UndCon
                      • apr 2009
                      • 2886

Det är klart att man kan vara skeptisk - det verkar trots allt med alla funktioner och finesser vara långt fram.

Kina har redan sändare med inbyggd FPV skärm - RTF-FPV kit osv - bara att hänga med
                      UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• rcnisse
                        • dec 2010
                        • 72

Ursprungligen postat av UndCon
                        Det är klart att man kan vara skeptisk - det verkar trots allt med alla funktioner och finesser vara långt fram.

Kina har redan sändare med inbyggd FPV skärm - RTF-FPV kit osv - bara att hänga med
                        Har du någon länk till dom sändarna? låter väldigt spännande.

Kommentar

• bem

• apr 2009
                          • 1643

Ursprungligen postat av SteffeB
                          Den där ska jag också ha när den kommer ut!
                          Hej,
                          Man kan ju undra när den kommer ut?

Enligt "GizmoMan" så gäller tydligen i dagsläget:

"We expect to begin shipping by late 3rd quarter of this year."

Det skrev han den 28 mars 2012 i sitt eget forum:

"GizmoMan" är om jag förstått det hela personen som håller i utvecklingen av OSRC och andra "Gizmo For You" prylar,
                          Demetris Rouslan Zavorotnitsienko från Cypern, Larnaca.

Om det kommer nåt före årskiftet 2013 står med andra ord skrivet i stjärnorna men hoppas kan man ju alltid.

Att man kan beställa en radio och massa tillbehör redan nu på deras hemsida (i Shop) känns lite konstigt med tanke på hur långt bort leverans av radion ändå verkar vara. Själv blir jag mest irriterad över annonsering av nya saker som ligger långt fram i tiden och som de skall väcka intresse för innan de ens är i närheten av att släppas ut på marknaden. Kommer ni ihåg Spektrum DX10t och Graupner MC-32, de annonserade och visades på mässor långt långt innan de kunde släppas ut - jag tröttnade på att läsa om dessa radio, de sköt fram releasedatum gång på gång och till slut kom de. Noll intresse för egen del vi det laget. Men andra kanske tänker annorlunda.

Men själva idén med OSRC är bra, det kan bli nåt riktigt bra vad det lider.

/Bo
                          Senast redigerad av bem; 2012-04-06, 21:30.

Kommentar

• UndCon
                            • apr 2009
                            • 2886

Jag håller med - konceptet är mycket lovande - även om det bara är på prototypstadiet.
                            UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• HS-Racing

• okt 2009
                              • 207

Det enda coola jag såg med den var ju 6:08 in i filmen....
                              Fly Low - Hit Hard :dance3::fleng::vroam:
                              Om det kanske går - Så går det troligvis..... ....kanske !!!

Kommentar

• pezon_
                                • nov 2012
                                • 91

Hej

Han verkar ha drabbats av verkligheten, dvs att hitta fiansiering... Men produkten är klart imponerande!

Här finns lite mer info i form av en intervju med utvecklaren samt en demo:
                                It's not a transmitter and it's not a receiver, it's an open source remote control system! Chad and Josh had a...

Mvh
                                Fredrik
                                Bor i Sigtuna
                                Quad: TBS Discovery | Naza M Lite | Futaba T8J
                                Flyg: Multiplex Twinstar | Spektrum DX6i

Kommentar

Arbetssätt...