Lurad? Eller?!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AM
    Debattglad entusiast

• maj 2006
    • 3464

Vapex heter tillverkasren och batteritypen heter Instant.
    Så du behöver inte oroa dig - det är Instantbatterier du köpt.
    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• kay.krut

• jan 2007
      • 929

Thomas !

Jag tog mig friheten att plåta en "Instant" acce från AirMedia. Som du ser på bilden så är den tillverkad i Kina av
      Vapex Technology. Det finns gröna Instant och det finns grå Instant men skillnaden på dessa vet jag inte. Dom accarna som jag använt i snart två år i min Futaba är jättebra. Även mottagaraccarna är förträffliga till inte allt för strömslukande kärror.
      Så den accen som du fått är inget skit, bara en annan krympplast runt om.

Så ladda och var glad !
      Kay krut
      Bifogade filer

Kommentar

• Krille
        • maj 2006
        • 1184

Testa å ta bort krympslangen på acken å se vad som finns under
        //Kristoffer gustafsson

Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
        Helikopter: T-rex 700 DFC,
        Sändare: Futaba T18SZ,

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
          • 7677

Ja, jag får väl pilla bort lite av höljet och kolla.

Det skumma är, att webadressen som står på acken, www.vapex.co.uk går till en hemsida som heter www.component-shop.co.uk ... som har en länk till batteripackar till radioanläggningar... och den länken fungerar inte!
          Klickar man på bilden med lösa ackar kommer man vidare, och på nästa sida finns Vapex-Instant ackar!!

Skriver man http://www.vapextech.co.uk/ så kommer man till en, som det verkar, mer seriös sida, som då (givetvis!) marknadsför Instant-ackar....

Nån som hängde med???
          Man blir lätt lite snurrig!
          Retroholic!

Kommentar

• kay.krut

• jan 2007
            • 929

Thomas !

Om du söker på www.vapextech.com.hk så ska du komma in på Vapex Technology Limitied. Det är Vapex egen hemsida.
            Jag förmodar att alla olika adresser rörande Vapexaccar är ungefär som inom bilindustrin, det sitter en generator i alla bilar (dom flesta i alla fall) och som har lite olika fästöron eller remskivor. En del sitter i Volvo och andra sitter i Saab men kollar man noga under allt vägdammet så står det Bosch på fanstyget. Naturligtvis säljer Vapex också till olika intressenter.
            Ett annat exempel, jag köpte en Futaba compatibel mottagare i en hobbyaffär för en tid sedan av märket Black xxxxx. Nyfiken som jag är så pillade jag av märket på den och se, där under stod det FRISKY !

Kay krut

Kommentar

• Nexus
              • maj 2006
              • 744

Din batteri är perfekt det har jag sett den förut utan problem så du behöver inte vara oroliga för detta nu

MVH Steve
              Excell 60 2 St
              Heim 10 CC skala Hughes 500 E
              Concept SR
              Modeltech Cap 21 2 st
              Wonder 2 St
              skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
              Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
              Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Kommentar

• Skrotiz
                • jun 2009
                • 540

Påminner om när jag "råkades"(vile för mycket) bränna en "billig/noname" 3000mAh ni-mh acc för länge sen så krympslangen smälte.
                Döm om min förvåning när där under döljde sig ännu en bränd krympslang av ett välkänt kvalitets märke fast märkt 3300mAh.

Summa summarum: billigare batterier är förmodligen dyrare som ej håller högst kvalite och blivit märkta med ett annat märke.
                What ever goes up must come down.

Quad-X. EasyStar FPV. EasyGlider "4mila målet"
                SAAB J-35 Draken EDF

Kommentar

Arbetssätt...