Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jag tog mig friheten att plåta en "Instant" acce från AirMedia. Som du ser på bilden så är den tillverkad i Kina av
Vapex Technology. Det finns gröna Instant och det finns grå Instant men skillnaden på dessa vet jag inte. Dom accarna som jag använt i snart två år i min Futaba är jättebra. Även mottagaraccarna är förträffliga till inte allt för strömslukande kärror.
Så den accen som du fått är inget skit, bara en annan krympplast runt om.
Ja, jag får väl pilla bort lite av höljet och kolla.
Det skumma är, att webadressen som står på acken, www.vapex.co.uk går till en hemsida som heter www.component-shop.co.uk ... som har en länk till batteripackar till radioanläggningar... och den länken fungerar inte!
Klickar man på bilden med lösa ackar kommer man vidare, och på nästa sida finns Vapex-Instant ackar!!
Skriver man http://www.vapextech.co.uk/ så kommer man till en, som det verkar, mer seriös sida, som då (givetvis!) marknadsför Instant-ackar....
Om du söker på www.vapextech.com.hk så ska du komma in på Vapex Technology Limitied. Det är Vapex egen hemsida.
Jag förmodar att alla olika adresser rörande Vapexaccar är ungefär som inom bilindustrin, det sitter en generator i alla bilar (dom flesta i alla fall) och som har lite olika fästöron eller remskivor. En del sitter i Volvo och andra sitter i Saab men kollar man noga under allt vägdammet så står det Bosch på fanstyget. Naturligtvis säljer Vapex också till olika intressenter.
Ett annat exempel, jag köpte en Futaba compatibel mottagare i en hobbyaffär för en tid sedan av märket Black xxxxx. Nyfiken som jag är så pillade jag av märket på den och se, där under stod det FRISKY !
Din batteri är perfekt det har jag sett den förut utan problem så du behöver inte vara oroliga för detta nu
MVH Steve
Excell 60 2 St
Heim 10 CC skala Hughes 500 E
Concept SR
Modeltech Cap 21 2 st
Wonder 2 St
skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)
Påminner om när jag "råkades"(vile för mycket) bränna en "billig/noname" 3000mAh ni-mh acc för länge sen så krympslangen smälte.
Döm om min förvåning när där under döljde sig ännu en bränd krympslang av ett välkänt kvalitets märke fast märkt 3300mAh.
Summa summarum: billigare batterier är förmodligen dyrare som ej håller högst kvalite och blivit märkta med ett annat märke.
What ever goes up must come down.
Quad-X. EasyStar FPV. EasyGlider "4mila målet"
SAAB J-35 Draken EDF
Kommentar