KK styrkort i flygplan?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernstig
    • nov 2006
    • 1184

KK styrkort i flygplan?

Jag vill experimentera med KK styrkort för stabilisering i flygplan. Det lär finnas några programvaror att flasha kortet med......kan någon med erfarenhet rekommendera någon?
    /Leif
  • numnutchris

• dec 2008
    • 989

Lazyzero.de så har du programvaran och all info, kräver bara Java och drivis (usbasp) = programmeringskabeln finns på HK, antar KKt kommer därifrån. Sök sen efter OpenAero på RCGroups; har för mej finns nån wiki också

Edit: Länken på RCG:
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• pernstig
      • nov 2006
      • 1184

Ursprungligen postat av numnutchris
      Lazyzero.de så har du programvaran och all info, kräver bara Java och drivis (usbasp) = programmeringskabeln finns på HK, antar KKt kommer därifrån. Sök sen efter OpenAero på RCGroups; har för mej finns nån wiki också

Edit: Länken på RCG:
      http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1568554
      Ser riktigt intressant ut.....Tack
      /Leif

Kommentar

• simply
        • apr 2011
        • 56

Smutt... jag trodde nästan KK-kortet kunde förpassas till elektronikskroten om man inte ville ha det i en multikopter!
        Nästan så man måsta fixa en till kärra då, bara för att få stoppa i KK-kortet

//

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
          • 989

Har själv haft tanken på att stoppa i HKs gamla KK2.1 i ett RCFactory 1m EPP för att pröva hur det flaxar i lite hårdare vind. Enklare än att pyssla med gyron iallafall tror jag även om nyare kort är mindre och antagligen bättre.
          ----------------------------------
          Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7942

Nån som testat denna variant i ett vanligt flygplan - https://www.hobbyking.com/hobbyking/...rol_Board.html ?
            Verkar ju vara lite enklare att "hantera" men jag gissar också att det är mindre flexibelt.
            //Roger

Kommentar

Arbetssätt...