Kompletterande/Snabbare laddare?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddan_6
    • aug 2006
    • 2655

"Skickar ut mer kräm" är fel uttryck. Den klarar av att ge mer ström om lasten behöver mer ström. T.ex. om du sätter i en iCharger i din esky-transformator och laddar 3S 2200mAh vid 2,7C (6A) så brinner den upp. Däremot överlever jula-transformatorn. Esky-laddaren ska gå lika bra med det nätaggregatet, om vad numnutchris frågar ifall det stämmer ? Att den ger ut 12V utan rippel. Jag har ett 13V/350W aggregat till min ena iCharger och ett 18V/540W till min andra iCharger.

Din första fråga om hur ett esky-batteri kan vara 3 ggr dyrare än ett annat batteri?
    Det har med namnet att göra, vissa batterier är dyrare än andra, esky får kränga kassa batterier till högt pris pga namnet.
    fredrik

Kommentar

• David Larsson
      • jul 2012
      • 11

Hej! Tack för alla svar! Som jag förstår det är den bra idé att ta reda på hur "rent" transformatorn skickar ut 12 V? Jag misstänker att jag helt enkelt kopplar in en multimeter och ser hur stabilt den visar 12 V? Vad är ett okej "rippel", alltså vad får det fela från 12 V ut utan att det ska bli jobbigt..

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7942

Hej,
        Rippel lär du knappast se med en vanlig multimeter. Som jag redan nämnt så vet jag inte hur just denna "power supply" fungerar men jag har testat ett par andra gjorda för samma användningsområde på min iCharger utan minsta problem - vad nu dessa tester är värda...
        Visst kan det i olyckliga fall bli problem men ibland tror jag också att vi är lite väl teoretiska...
        Hälsningar
        Roger

Kommentar

Arbetssätt...