FrSky skumt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumpe
    • okt 2011
    • 341

Tack
    Måste testa, Tyckte nog att jag var lika nära båda maskinerna när jag testade men mottagare sitter olika i dem.
    I den som inte bråkar så sitter en antenn rakt till vänster och den andra rakt ner. I den som bråkar sitter de innaför klädseln men ca 90grader isär. Inga metallspröt eller liknande, bara klädsel nån trälist och stötstänger i plast.

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
      • 989

Även om de små mottagarna gett "full räckvidd" när jag promenerat dem så ger de felindikeringar snabbare än de bättre, dvs är det en större maskin så är någon av mottagarna med 2 antenner lämpligare, tex. V8R7-IIan.
      ----------------------------------
      Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• Pumpe
        • okt 2011
        • 341

Kollade fel i orderhistoriken. Det är V8FR-II som jag har, 8 kanaler och två antenner.

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
          • 989

Ursprungligen postat av Pumpe
          Kollade fel i orderhistoriken. Det är V8FR-II som jag har, 8 kanaler och två antenner.
          Då ska den inte bete sej så om du inte lyckats tvinna ihop antennerna eller skärmat dem med något - sitter båda antennerna som de ska, dvs i kontakteringen?
          Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• Pumpe
            • okt 2011
            • 341

Ska kolla imorgon, denna är ju helt ny och otestad, som tur är har jag en till.

Finns inget i planet som kan skärma tycker jag. Bara klädsel och trä.Mottagaren sitter längst bak, sen servon sen bec och acc
            antennerna är bakom mottagaren.

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
              • 989

Felar det fortfarande sen så prova skifta mottagare mellan setuperna så det inte är nåt annat (felande bec; servo som drar för mycket osv)

Kommentar

• freddan_6
                • aug 2006
                • 2655

Och antennerna pekar 90 grader ifrån varandra som de ska?
                fredrik

Kommentar

• Pumpe
                  • okt 2011
                  • 341

Antennerna pekar 90 grader från varandra.
                  Tydligen så är felet att sändaren var för nära mottagaren. Sträcker jag ut armen med sändaren så får mottagaren kontakt, men håller jag den mot planet och slår av strömmen så hittar den inte igen sändaren sen.
                  Tack för hjälpen.

Kommentar

Arbetssätt...