Jag har då inte sett dom förr på mina Futabor.Ja,smaken är ju givetvis delad.Men för mej är dom i vägen!jag vill gjärna lägga fingrarna runt radion liksom,svårt att förklara....men det kanske är/blir en vanesak.Radion är ju en fin sak,men dessa slajdar stör mej.
Ny Futaba T14SG med telemetri
Kollaps
X
-
Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna -
modul & wireless buddybox
Nu har radion varit med ett tag och hade tänkt hålla mej ifrån extra antenner men det gick inte... Behövde i 1a hand buddylösningen för spotter/fpv och då åkte modul också dit - funkar precis som tidigare.
Enda trösten är att allt; modul, mottagare & brytare sitter med welcro så det går att få väck...
:icon_redface:----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar
-
Börjar bli dags för tredje patchen FW 1.5 så man kan börja använda hörlurarna och spara flygdata till minneskortet. Tyckte dom lovade den uppgraderingen till våren så nu börjar man bli otålig.
Edit: Såg att det var en uppdatering på Robbes hemsida.
* Maskinvara för röst och data inspelning förberedda funktionen är implementerad med gratis programuppdatering (UPPDATERING: Beräknad Tillgänglighet: Juli 2013) överföring.Kommentar
-
Ripmax har 1.51 på sin sida, fast den ger bara lite buggifxar och uppdateringar till telemetrifunktioner...
röst/ljud verkar man fortfarande få vänta på...----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar
-
Uppgraderade till 1.51 och testade runt i menyerna och tydligen funkar allt så tummen upp för 1.51 så här långt.
T14SG Software Update Changes
(Version 1.51)
We recommend the update to Ver1.51 from Ver1.5 strongly. It is because defect was
found in the touch sensor Ver1.5.
The contents of fault : When a power supply is turned on in the case of -5 ℃ (23°F )low
temperature, there is a defect from which 14SG is set to <POWER MODE> to unexpected.
(Usually, it should be set to <POWER MODE>, if a power supply is turned on after touching RTN
next.)
This problem will be solved if it updates to Ver1.51 from Ver1.5.
*This fault is only Ver1.5.Kommentar
-
Nu finns 2.02 för de som köpt via Robbe, T-14SG/FX-22, som tex. ger röst till telemetrin och även larmen till ljudpluggen bak (volym lagd till menyn där man ställer ljud) Ingen länk iom man måste logga in via sitt reg hos robbe... Borde dyka upp hos övriga distributörer med inom snar framtid.----------------------------------

Kommentar
-
Här kan man ladda ner 2.02 ifall man inte orkar vänta längre eller kan hämta från Robbes hemsidan.
http://www.rcskorpion.pl/towar/futab...4ghz-fasstest/Kommentar
-
hämtade ner den och körde in den i radion med i menyn står det bara 2.0Kommentar
-
Är otroligt nöjd med den men uppgraderade från T8FG vilket jag också var nöjd med.
Passar mina händer perfekt men jag har bara flugit futaba så man blir väl lite blind.
Remmen som håller fast radion kan öppna sig vilket den också gör på T8FG.
Tråkigt när den åker i backen så där får man vara lite försiktig.
Ska bli roligt om jag får röstfuktionen att fungera, laddade just in den.
Radion passar mina behov just nu men egentligen skulle jag nog bra ha klarat mig med T8FG också.
Den är lite snabbare i menyerna och har klarare skärm än T8FG, men jag flyger inte bättre med den nya radion
Kommentar
-
Installerade röstfuktionen och kunde välja tysk eller engelsk röstfil
I menyn under sound
Timer ON
Warning ON
Telemetry ON
Other sound ON
Phone volume 5
Men inte får jag ett pip från radion i mina lurar hmmKommentar
-
Det är det kassa - pipen kommer fortfarande från högtalaren; hur ska man höra timer eller radions drivacks batterivarning etc med lurar på?
Men LNK - TELEM.SET så ställer du in tidsintervallet och sen LNK-TELEMETRY scrolla till resp inställning (telemetrigrej) och ACTivera ALERTen så ska du få det uppläst med tidsintervallet du satte. Resten får du lista ut själv, har bara testat/torrsimmat lite men fått tex. Rx-BATT uppläst i lurarna
----------------------------------

Kommentar
-
----------------------------------

Kommentar
-
Ja se på tusan nu började hon prata med mig på engelska.
Under RX-batt, Speech och aktiverade ACT ---on
snabb översättning vad hon sa.
Du flyger för lite och dax att ladda acken :applouse:Kommentar

Kommentar