Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Blir du först att få hem den vet du att det förpliktigar =) skulle va trevligt med ett omdöme. Väldigt nyfiken på om den är i princip en 9X med Er9X/Open9X.
Vad ska du ha för modul i den?
Såg just att den fortfarande ligger kvar i Hongkong, men några andra senare leveranser kom idag som beställdes efter 9XR, hehe.
Jag har ingen brådska så det är bara att vänta, hör av mig när den dyker upp.
Blir du först att få hem den vet du att det förpliktigar =) skulle va trevligt med ett omdöme. Väldigt nyfiken på om den är i princip en 9X med Er9X/Open9X.
Vad ska du ha för modul i den?
Borde finnas några som redan fått den, så jag slipper undan.
Hämtade den precis innan jobbet så jag har inte provat den än. 500kr med frakt utan tull/moms gick kalaset på.
Tycker den ser bra ut! Känns mer gedigen än den förra och ser mer "proffsig" ut. Kommer köra er9x på den här med så det blir ju lika som min gamla. Trodde den skulle ha usb men den har istället 6 pinnar att koppla till sin programerare. Batteriet kopplas in genom 3s balanskontakt.
Problem att få upp batteriluckan först, närapå blå tumme. Försökte trycka ner den och skjuta. Visade sig att man bara ska skjuta den...
Nu är den på plats. :lollypop:
Mitt första intryck, stabilt bygge, bra spakar & vred, den känns riktigt bra.
.. o så smidigt att bara trycka i en 2200mah 3cell lipo.
Finns lite bilder på insidan av radion där.. verkar överlag fått en del blandande omdömen
läste någonstans, här http://www.rcgroups.com/forums/showt...c#post23511826 om att det kan ev bli problem med störningar, och då skulle man trycka in en knapp för att ändra "kodning". Låter lite lattjo faktiskt (gäller Spektrum DSM2/X enbart vad jag kunde utläsa) .
Det som nu känns negativt är att den gamla modellen kändes bättre i händerna. På den nya är det lite svårare att komma åt alla spakar och rattar. Vanesak kanske, har inte använt den än.
På frsky modulen går inte 5db antennen på. Antennfästet sitter för långt in på modulen.
Kommentar