Kanal 1-4 på Frsky TFR8SP

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • haskell
    • aug 2006
    • 236

Kanal 1-4 på Frsky TFR8SP

Hej,
    jag får ej kanal 1-4 att fungera. Mottagaren är bunden till en Futaba T10cp.
    Jag har använt andra Frskymottagare till originalmodulen och det har funkat
    bra. Översta kontakten är märkt ch1 - ch9 och com,andra RSSI. Om ja kopplar
    servot i de efterföljande så är det kanal 5 och uppåt.
    Vad gör jag för fel?
    Håkan:banghead:
    Håkan

www.bobtail.nu
  • numnutchris

• dec 2008
    • 989

Det är nog så den funkar - 1:an ger CPPM kanal 1-8, 2:an ett RSSI-mått, 3:an osv har PPM kanal 5-10
    Bra för tex. multirotor eller fbl som tar CH1-4 i en kabel, sen kan du lägga till analoga grejjor på 5 o uppåt, ledar, luckor, landställ osv...
    Jag har nog bara använt den till trådlös lärar-elev. (det är väl SP du menar och inte SB)

Ska du ha den "som vanligt" så bör du kasta om funktioner i sändaren (går inte i 10CP) eller mixa funktionerna du vill ha till kanal 5 o uppåt.

Edit: Glöm inte att kanal 9 o 10 bara går mellan ändlägen på/med den sändaren.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• haskell
      • aug 2006
      • 236

Hej igen,
      eftersom jag hade tänkt använda denna mottagare till en quadrocopter med
      ett styrkort från HK KKV2.0, så undrar jag om det går att använda denna mot-
      tagare och hur man i så fall kopplar detta? Annars får jag väl byta till en annan
      mottagare.

Håkan
      Håkan

www.bobtail.nu

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
        • 989

Det ska gå att bara koppla en sladd mellan mottagaren och KK2.0, du får rota igenom kortets menyer bara och ställa den i CPPM och ev. kanalordning i kortet. (Menu - Mode Settings - CPPM:No till Yes) och sen MENU - CPPM Settings för kanal/pulsordningen.
        (Edit: mjukvara 1.5 i mitt KK2-kort)
        Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• haskell
          • aug 2006
          • 236

Hej,

tyvärr så finns ej de menyerna i den version jag har. Skall leta fram en annan mottagare.
          Tack för all hjälp.

Håkan
          Håkan

www.bobtail.nu

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
            • 989

Mitt tips är ändå att om du på nåt sätt kan få styrkortet uppgraderat till 1.4 eller 1.5 så får du både enklare kabeldragning med en sladd i stället för 4 eller 5 mellan mottagare o kort, plus att autolevel fungerar ordentligt med nyare mjukvaran.

Kommentar

Arbetssätt...