Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Har också haft behov vid nått tillfälle till mina små Assan-mottagare men jag köpte färdiga sladdar via Ebay (köpte hyfsat långa skarv-sladdar så fick jag både hane och hona i varje sladd) och lödde in dessa istället.
Roger
Handtänger finns, men de kostar tusenlappar....
Däremot så kan det finnas svenska kablagetillverkare som kör denna serie, och som skulle kunna ställa upp och producera några små"batcher".... de lär väll också ha en kaffekassa....?
Om intresse finns så kan jag luska lite i det ?
Definitivt en nöjesflygare......
IACE 1978
Våga vägra Face-bööök
Men det finns ju färdiga kablar med kontakter - det blir väl ingen skillnad gentemot att beställa kontakterade sladdar av nån svensk tillverkare...
Bl a Assan och Spektrum AR 6300 har JST-ZH. Men det finns även t ex JST-SH som t ex används i Spektrum AR6400 och nån Orange-mottagare (detta har pgrts utrett - inte jag). Men JST-ZH passar i de Assan-mottagare som jag har. Så det gäller att ha koll på vilken kontakt man verkligen behöver.
Roger
Men det finns ju färdiga kablar med kontakter - det blir väl ingen skillnad gentemot att beställa kontakterade sladdar av nån svensk tillverkare...
Bl a Assan och Spektrum AR 6300 har JST-ZH. Men det finns även t ex JST-SH som t ex används i Spektrum AR6400 och nån Orange-mottagare (detta har pgrts utrett - inte jag). Men JST-ZH passar i de Assan-mottagare som jag har. Så det gäller att ha koll på vilken kontakt man verkligen behöver.
Roger
Håller med, läste nog lite vilse först och trodde det gällde tång och inte kablar.... Kablarna kommer med mottagarna i HKpaketen ändå.
----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...
Jo jag är ute efter tång. Hoppades någon vet om det fins någon billig.
Har hittat en på Ebay! Men ibland dyker det upp bättre priser om man har lite tålamod. Köpte en crimptång till sma kontakterna för mindere än 200 inklusive frakt
Hoppas du skriver en rad här sen om/hur den tången funkar. Jag har en såndär nanojet som ska provas till våren och den behöver också micro, även om den bara antagligen flyger en gång...
----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...
Den typen av tång är tyvärr ganska dyr.
Jag använder denna när jag renoverar flipperspel och den borde också funka till jst, dock inte billigare än andra du hittat.
Kommentar