spektrum dx8 eller dx7s???

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • darkling76

• dec 2011
    • 236

Efter mycket forumläsande slutade det med en beställning lagd på nya dx6 i alla fall....
    Tanken är att min lille grabb ska kunna ha denna så snart det blir dags att testa på modellflyg så det kan väl vara en bra instegsradio om inget annat sedan var den ju billig också med mottagare och allt.
    Slog till på en Blade 200Qx också när man ändå var i farten då det var rätt pris nu..
    Ser riktigt rolig ut med bra drag så det ska bli spännande å testa
    Angående fulla utslag på nya dx6 så ska det var fulla utslag och inte begränsning som på den äldre dx6i enligt lokal handlare.

//Pierre

Kommentar

• McRegor
      • maj 2006
      • 7942

Jag köpte en Blade Nano QX för några veckor sen. En riktigt trevlig liten skapelse att flyga inomhus - både på mindre ytor men kan också ha riktigt hyfsad fart framåt när man flyger i gympahallen. Och lycka till med DX6:an - det blir säkert alldeles utmärkt.
      Roger

Kommentar

• flygrc
        • aug 2013
        • 329

Eftersom jag tycker det är nonchalant att tillhandahålla sändare med buggar som man är medveten om...

...så tycker jag Spektrum går bort alla dagar.

Kommentar

• Jorgen
          • feb 2013
          • 777

För er som inte känner DX8 buggen som hänvisas till så är det ett fel som dök upp när de uppgraderades till Airware Version 2.04 i slutet av 2011. De tog rejält med tid på sig att lösa det. Jag var tvungen att slå upp det och det var först i Augusti 2012 som de släppte 2.05 som fixade felet.

Jörgen

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7942

...och för detta problem så skall man för all evighet bojkotta Spektrum ? Nja - även om det var en långsam felhantering så kan ju sådant drabba alla märken och med den slutsatsen som dragits i ett tidigare inlägg så lär vi ju snart inte ha några märken kvar. Och - jag är själv Futaba-flygare så jag har på det sättet inget egenintresse av att försvara Spektrum men lite rim och reson får man nog tillämpa även här. Det är ju inte direkt nåt Premium-märke vi talar om så fel kan alltid uppstå - och det kan det f ö göra även på Premium-märken.
            Roger

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
              • 236

Fick min dx6 levererad idag och har ängnat nån timme åt den nu...
              Så fantastiskt mycket för pengarna......telemetri och voice alerts mm och smidig att programmera....vansinnigt mycket bättre än min gamla dx6i....
              Supernöjd så här långt

Kommentar

• Jorgen
                • feb 2013
                • 777

Hur tycker du att känslan är i spakarna?

Finns det något dödläge i mitten som inte ger något utslag precis som på DX6i?

Jörgen

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
                  • 236

Ursprungligen postat av Jorgen
                  Hur tycker du att känslan är i spakarna?

Finns det något dödläge i mitten som inte ger något utslag precis som på DX6i?ï

Jörgen
                  Inte vad jag märkt av men däremot fick jag betydligt större utslag med dx6 jämfört med min gamla dx6i och känslan i spakarna är helt ok.....det är ju ingen jeti men man får ju också 10st dx6 sändare för samma peng.....enda nackdelen jag märkt av är batteritiden.....nu har jag lagt in lite modeller och lekt runt i menyerna en hel del men efter 4 timmar konstant knappande så ligger den på 4.9 volt ungefär och larmar low voltage vid 4.3 volt så skulle tro ca 3 tim till innan batteribyte...nu kör jag vanliga AA men tydligen finns det lipo att köpa anpassad för radion om man det vill.....

Kommentar

• Hartmann
                    • okt 2011
                    • 48

Har en fråga angående utslagen. Har inte tidigare hört talas om det, och vid en sökning på RCG var det enda jag kunde hitta en diskussion angående elevons och utslag. Är det här ett generellt problem, eller bara när man kör med vissa typer av mixning?

Kommentar

• Jorgen
                      • feb 2013
                      • 777

De korta utslagen var en egenheter i dx6i och det här är snarare en begränsad DX9 än en uppgraderad DX6i. Den kan väl till och med ladda in program från DX9 och DX18?

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
                        • 236

Ursprungligen postat av Jorgen
                        De korta utslagen var en egenheter i dx6i och det här är snarare en begränsad DX9 än en uppgraderad DX6i. Den kan väl till och med ladda in program från DX9 och DX18?
                        Japp!
                        Vad jag kunde snappa upp på div forum innan jag beställde dx6 var bla att dx6 i stort sett är en dx9 minus 3 kanaler....programmeringen är samma på dx6 dx9 och dx18 enligt horizon....åtminstone vad gäller BNF/PNP modellerna....

Kommentar

• henke2
                          • mar 2011
                          • 3188

Hihi, ju har jag fått igång Jeti DS16 till UMX-modellerna. Att jag inte tänkt på det tidigare, genialiskt enkelt.

Saker som blivit över, se säljes

Superhero

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
                            • 236

Ursprungligen postat av henke2
                            Hihi, ju har jag fått igång Jeti DS16 till UMX-modellerna. Att jag inte tänkt på det tidigare, genialiskt enkelt.

Saker som blivit över, se säljes

Det var som satans :applouse:

Kommentar

Arbetssätt...