Problem med att byta drev i servo

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maroz
    • okt 2012
    • 46

Problem med att byta drev i servo

Hej!

Köpte ny drevsats till ett BMS-385DMAX servo. Tyvärr får jag inte loss lagret på drevet som sitter i hop med axeln ut till servooket. Det följde inte med nytt lager i drevsatsen och jag hittar inte löst lager heller.
    Lagret sitter så dumt så man kommer inte åt den inre lagerbanan innanför kanten så man har inget att dra i :banghead:.

Edit:
    Bild på drevet.Klicka på bilden för större version

Namn: Servodrev.jpg
Visningar: 1
Storlek: 48,9 KB
ID: 523937

Någon som har något tips?
    Senast redigerad av Maroz; 2015-02-05, 08:37.
  • flygrc
    • aug 2013
    • 329

Om den inte är limmad... prova att lägg den i frysen, alu drar ihop sig mer än stålet

Alla material krymper eller utvidgas vid temperaturförändringar. Storleken på dessa rörelser beror dels på materialet dels på den uppkomna temperaturskillnaden. För att bestämma storleken på rörelserna måste hänsyn tas till materialets längdutvidgningskoefficient. Längdutvidgningskoefficienten anges som den rörelseändring som uppstår vid … Läs mer →

En kniv i spalten men tyvärr är risken stor att lagert blir förstört.
    Har inte dessa lagert?
    Allting du behöver för RC-Hobby - dina radiostyrda hobby. Vi har radiostyrda bilar, kullager, batterier och laddare!

Kommentar

• Maroz
      • okt 2012
      • 46

Jag bugar och bockar för tipset!

Efter ett antal rundor in och ut ur frysen + lite lagom våld så gick det tillslut.
      Var lite orolig för lagret i början då det är så smått och svårt att se om man bänder i yttre eller inre lagerbanan.
      Men jag kan inte känna några hack eller rassel i lagret efter demonteringen och det är ju heller inga stora varvtal på denna axeln.

Soon back in air!

Med vänlig hälsning
      Martin

Kommentar

• flygrc
        • aug 2013
        • 329

Kul det löste sig
        Jag kom på en lösning till, lite kämpigare men borrat ut drevet eftersom det ändå skulle bytas.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
          • 7676

Alternativt:
          Köpa ett nytt servo??
          Näävisstifan, ett inlägg från en Smålänning!
          (Säger en som har sina rötter i Småland....)
          Retroholic!

Kommentar

Arbetssätt...