Koppla in spänningscensor. Hur?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • senmathal
    • sep 2008
    • 1802

Jag kan ladda ner filen men inte öppna den. Det verkar som om det är någon verison av OpenTX som inte är kompatibel med min dator.

Hur som helst misstänker jag att det inte går att göra få till staplar direkt i radion. Jag testade att göra det i Companion och sedan ladda övre till radion och det det funkade. Nu ska ja bara få till rätt högsta och lägsta värde men det är väl bara att ange ackens lägsta respektive och högsta laddningsnivå så ska det väl bli rätt. För cell min 3,3 och max 4,2 samt för cells på en 5s ack min 16,5 och max 21.

/Mats

Kommentar

• senmathal
      • sep 2008
      • 1802

Jo nu fick jag till det. jag drog in filen i Companion och då dök din modell upp. Det jag tänkte när det gäller batt. får du inte bättre koll om du anger batteriets minst säkra nivå som lägsta värde. Jag antar att det är mottagaracken som visas?

/Mats

Kommentar

• johanvm

• jan 2009
        • 229

Det fanns ingen baktanke när jag satte min/max på staplarna annat än att bevisa att det funkar. Jag har ingen synpunkt på vad som är optimala gränsvärden.

För mig går det lika bra att konfigurera staplarna i sändaren som i companion.

Kommentar

• senmathal
          • sep 2008
          • 1802

Ok! Jo jag upptäckte hur man gjorde det i radion nu. Men lite konstigt att man ska väljs ---12 och inte staplar för så måste jag göra in min radio. Jag hade i och för sig testat med ---12 men förstod aldrig att jag var tvungen att programmera in värdena.

Tack så mycket för hjälpen

Kommentar

• johanvm

• jan 2009
            • 229

Bra att det funkar för dig, men jag förstår inte det sista du skriver. "---12"???
            Sett ur mitt perspektiv så kopplar jag staplar till parametrar och sen sätter jag max- och minvärde för respektive stapel.

Kommentar

• senmathal
              • sep 2008
              • 1802

Under telemtriskärm 1, 2, 3 och 4 kan jag välja mellan siffror staplar och ---12 Väljer jag staplar kan jag inte lägga in några parametrar utan den möjligheten dyker upp när jag väljer detta konstiga "---12". Även när jag gjorde det i Companion och laddade över till radion var det ---12 som var valt i Radion. Helskumt! Men det blir helt riktiga staplar och allt stämmer i telemetriskärmen. Har du inte ens detta ---12 i radion. Kan det vara någon miss i 2.1.5 som är fixat i 2.1.6 ? Av någon anledning lyckas jag inte ladda över 2.1.6 från Companion till radion. När jag ska göra det så står det hela tiden 2.1.5 i dialogrutan som dyker upp när jag klickar på skriv FW till radion.

Jag har försökt att Goola på detta men hittar ingenting om något ---12 Har min radio fått fnatt och varför lyckas jag inte uppdatera till 2.1.6 ?

/Mats

Ps Kan nämna att om jag väljer siffror dyker ingenting upp i skärmen och om jag väljer Staplar så visas aktuellt värde i stora siffror på skärmen.

/ds
              Senast redigerad av senmathal; 2015-11-25, 13:29.

Kommentar

• johanvm

• jan 2009
                • 229

Skumt, jag väljer mellan nums,bars och script.
                Beroende på vad jag väljer så får jag olika antal grupper med "---". Scriptet kopplas till LUA-fil och nums/bars kopplas till parametrar.
                Radion beter sig precis som simulatorn i companion.
                Jag har 2.1.5 i sändaren och 2.1.6 i datorn.
                /J

Kommentar

• senmathal
                  • sep 2008
                  • 1802

Jag lyckades ladda in 2.1.6 i radion nu men det gjorde ingen skillnad. Har du engelska som menyspråk i radion? Kan det var något fel med svenska menyerna så dom har kommit ett hack fel på något sätt ? Men vad detta ---12 kommer ifrån kan man undra.

/Mats

Kommentar

• senmathal
                    • sep 2008
                    • 1802

Om man väljer Taranis simulator i Companion så är det engelska som menyspråk där och där är det rätt. Hur byter man menyspråk i radion? Måste man byta i Companion och ladda över.

Kommentar

• johanvm

• jan 2009
                      • 229

Japp, jag kör engelska. Jag fattade ett strategiskt beslut för en evighet sen att, om möjligt, ALLTID köra med engelska inställningar i datorer (både språk och regionella inställningar). Väljer man att köra med ett nisch-språk så får man iskallt räkna med lite fler oupptäckta buggar. Jag tycker dessutom att det blir svårare att googla efter lösningar när menyerna har fel språk.
                      MVH!
                      /Johan

Kommentar

• senmathal
                        • sep 2008
                        • 1802

Ja du har en poäng i det. Svenska ljudfilerna har ju också varit lite strul med men nu har jag fungerande tack vare engagerade forummedlemmar. Just ljudfilerna tycker jag dock att dom svenska har bättre ljudkvalitet.

Jag är lite sugen på att testa fram och tillbaka med engelska men vet inte om det kan ställa till något. Men det borde det väl inte göra. Om jag kopplar upp radion mot Companion, skriver över modeller och inställningar från radion, byter språk och skriver tillbaka.

/Mats

Kommentar

Arbetssätt...