Frsky Horus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fluf
    • jul 2012
    • 1580

OpenTX har en liten tröskel sant. Men det är egentligen inte för att man direkt skall lära sig något utan få en liten *klick* "ahh det är så det är". Efter det klicket kan man enkelt tänka ut precis vad som helst i mixningar och lösningar.

Kanske inte för alla, men efter jag fick klicket så kan jag inte tänka mig använda andra system. Tog mig sa 15minuter att sätta upp en 7kanals 2.6m elseglare med alla ändlägen och mixningar, crow, spoil/flap, flaperon, split aileron etc

Och väl på fältet var det två starter för att finjustera höjdroder kompenseringen vid flap/spoileron och crow.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• senmathal
      • sep 2008
      • 1802

Ursprungligen postat av pernstig
      Många anser att Open Tx är den stora nackdelen med Taranis - för krånglig att lära sig o.s.v. Horus blir menybaserad "på vanligt sätt" default men stöder även Open Tx. En prestandasändare med möjlighet att välja operativ för 5000:- alltså.
      Frågan är väl vad den har för fördelar utan OpenTX. Många har säker valt bort Taranis på grund av OpenTX men desto fler har nog valt den just av den anledningen. Det har väl liksom varit en nisch för Taranis. Tror dessutom att den har varit ett eftertraktat alternativ för drönarpiloter med behov av lite specialinställningar. Men frågan är väl om inte mottagarna är den största fördelen med Frsky.

/Mats

Kommentar

• Peter1
        • maj 2013
        • 231

Första riktiga releasen, dock skulle jag inte våga beställa från GLB då de ryktas att de ofta lägger ut produkter som de bara fått ett provex av.

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

Länken fungerar inte så dom har nog inte Horus i lager.
          Roger

Kommentar

• Peter1
            • maj 2013
            • 231

Såg det nu.. lite märkligt. Den är borttagen. Drygt 600$ hann jag se innan den togs bort.

Kommentar

• AM
              Debattglad entusiast

• maj 2006
              • 3464

Det är Betaversionen som är ute nu. FrSky har tillverkat 100 stycken som distribuerats till handlare/brukare världen över.
              De är märkta och numrerade på baksidan. Jag har två Beta-exemplar för utvärdering. Den slutgiltiga versionen beräknas komma ut på marknaden i augusti.
              Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Peter1
                • maj 2013
                • 231

Spännande! http://www.t9hobbysport.com/frsky-ho...z-transmitter? Kanske dyker upp snart!

Kommentar

• freddan_6
                  • aug 2006
                  • 2655

OpenTX 2.2 är avsedd för Horus. Här finns lite bilder, det kommer bl.a. popupfönster så gränssnittet är lite förändrat. Designförslag:

fredrik

Kommentar

• Pekkala
                    • maj 2006
                    • 1159

Ni som har hållit i Horus! Ove då kanske främst, Jag är en inbiten tumflygare som håller i radion utan nackrem, hur är den att hålla i för tumflygare tycker du/ni?
                    MVH/Christer

Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:

Kommentar

• AM
                      Debattglad entusiast

• maj 2006
                      • 3464

Inga problem tycker jag. Radion är lite tyngre än Taranis, men helt OK att hålla utan nackrem och flyga med tummarna.
                      Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• McRegor
                        • maj 2006
                        • 7942

För oss som flyger med "låda på magen" då ? Såg att det fanns fästen för rem/sele att köpa men den har ju inga handstöd vid sidan av spakarna ser det ut som... Eller är det nån "sändarpult" eller liknande på G ?
                        Roger

Kommentar

• henke2
                          • mar 2011
                          • 3188

Ursprungligen postat av McRegor
                          För oss som flyger med "låda på magen" då ? Såg att det fanns fästen för rem/sele att köpa men den har ju inga handstöd vid sidan av spakarna ser det ut som... Eller är det nån "sändarpult" eller liknande på G ?
                          Roger
                          Det finns många olika lösningar. HAB gör egna bland annat och kan givetvis ändra måtten så de passar den snarlika Horusen.

Superhero

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                            • 734

Tusan vad det kliar i klickfingret :boxing:

http://www.banggood.com/Frsky-Horus-...p-1041413.html

Kommentar

• McRegor
                              • maj 2006
                              • 7942

Absolut Uffe - men "preorder" är ju en aning osäkert och speciellt med tanke på FrSky's "track record" när det gäller leveranser av nya modeller. Sen kanske man trots allt skall avstå den första batchen...
                              Roger

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                                • 734

Ursprungligen postat av McRegor
                                Absolut Uffe - men "preorder" är ju en aning osäkert och speciellt med tanke på FrSky's "track record" när det gäller leveranser av nya modeller. Sen kanske man trots allt skall avstå den första batchen...
                                Roger
                                Kloka ord, men det kliar fortfarande :yu:

Kommentar

Arbetssätt...