Råd vid köp av ny sändare önskas.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddan_6
    • aug 2006
    • 2655

Ursprungligen postat av JonasH
    Jag har fastnat lite på OS 4-taktare FS-95V. Någon som har erfarenhet av denna motor? (kanske fel avdelning i forumet)
    Det finns nån i Eslöv som har en sån. Den låter vackert och ser snygg ut. Ringad så den ska hålla länge. Men jag har ingen själv.
    fredrik

Kommentar

• Hunter
      • jul 2015
      • 43

Jag har haft mina sändare i radio tray:s men sen skaffade jag en JR XG14E och är nöjd med den.

Klicka på bilden för större version

Namn: JRCXG14EM2.2_MED.jpg
Visningar: 1
Storlek: 52,2 KB
ID: 508200

Hobbyplastic.co.uk - Modelling Materials Radio Equipment Engines, Parts & Accessories Clothing / Apparel Carry Cases & Tx Cases Misc Parts & Accessories Tools Field/Pit Accessories Aircraft Kits & Accessories Heli Parts & Accessories Glues & Adhesives Electric Motors & ESCs Covering Film Mini Speakers JR Propo Clearance Sale COBI Building Block Toy Sets Storage Racks

Köpte till dessa tillbehör:

Namn: JRC06170_MED.jpg
Storlek: 35,0 KB
ID: 508201

Hobbyplastic.co.uk - Modelling Materials Radio Equipment Engines, Parts & Accessories Clothing / Apparel Carry Cases & Tx Cases Misc Parts & Accessories Tools Field/Pit Accessories Aircraft Kits & Accessories Heli Parts & Accessories Glues & Adhesives Electric Motors & ESCs Covering Film Mini Speakers JR Propo Clearance Sale COBI Building Block Toy Sets Storage Racks

Namn: JRC06172_MED.jpg
Storlek: 20,8 KB
ID: 508202

Då vart sändaren så här med tillbehören monterade:

Namn: 14e.jpg
Storlek: 56,2 KB
ID: 508203
      Senast redigerad av Hunter; 2016-11-14, 01:45. Anledning: Bild och länkar.

Kommentar

• McRegor
        • maj 2006
        • 7942

Hunter - smidig lösning på "tray-problemet". Hoppas FrSky kommer med nåt liknande till sin nya Horus-sändare. Ja - "byglarna" har dom ju redan men "vingarna" på sidan av sändaren har jag ännu inte sett.
        Roger

Kommentar

• pernstig
          • nov 2006
          • 1184

De där "vingarna" borde gå att montera på Taranis E om man (som jag) tycker att originalvingarna är för små och sitter för lågt.

EDIT: Öhh, 75 GBP! Nej tack.
          /Leif

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7942

Jo - prislappen var lite häftig för dessa småbitar - men det kan ju komma liknande och billigare lösningar.
            Eller så får man be nån kompis med 3D-skrivare att göra en insats...
            Roger

Kommentar

• JonasH
              • nov 2016
              • 464

Tack än en gång för alla tips. Jag tror att jag flyger vidare ett tag med min gamla Graupter MC-14 med 35Mhz kristaller. Jag har ett antal mottagare och hittade en trainer på vinden med en OS46 i som jag tänkte fräscha upp mina gamla flygkunskaper med.

Kommentar

• JonasH
                • nov 2016
                • 464

En liten uppdatering kommer här. Det blev till slut en ny radio och valde mellan Futaba och Spektrum (valde bort Graupnern då jag läste igenom instruktionsboken...). Futaban kändes tyvärr lite plastig så det blev en Spektrum DX8.

Hittade en begagnad OS FS-120 Surpass III och den kommer säkert passa bra i modellen (Top Flite har den tom med i ritningarna).

Det blev också infällbara landningsställ från E-flite och de verkar vara mycket gedigna.

Riktigt kul att ha hittat tillbaka till hobbyn efter ca 15 års uppehåll:-)

(Beställt ett litet övningsplan också som jag väntar på:-) Det är ett plan som heter Durafly Tundra och som verkar trevligt.)

Kommentar

• McRegor
                  • maj 2006
                  • 7942

Helt rätt att köpa en Tundra - en mycket trevlig kärra med osedvanligt effektiva klaffar som bl a möjliggör branta och korta inflygningar... Tror att du kommer att uppleva Tundra som mycket mera än ett "litet övningsplan".
                  Roger

Kommentar

• JonasH
                    • nov 2016
                    • 464

Ursprungligen postat av McRegor
                    Helt rätt att köpa en Tundra - en mycket trevlig kärra med osedvanligt effektiva klaffar som bl a möjliggör branta och korta inflygningar... Tror att du kommer att uppleva Tundra som mycket mera än ett "litet övningsplan".
                    Roger

Kul att höra! Jag ska till posten nu och hämta ut paketet:-)

Kommentar

• McRegor
                      • maj 2006
                      • 7942

Skruva på pontonerna och starta på snön - om du inte har skidor. Annars fungerar den också utmärkt med skidor.
                      Roger

Kommentar

• JonasH
                        • nov 2016
                        • 464

Ursprungligen postat av McRegor
                        Skruva på pontonerna och starta på snön - om du inte har skidor. Annars fungerar den också utmärkt med skidor.
                        Roger

Bor i Göteborg så här finns tyvärr ingen snö:-( Hoppas på fint flygväder imorgon. Blir i så fall första turen på ca 15 år...

Kommentar

Arbetssätt...